Unde poate fi admirat Aro 304, automobilul prezidențial al lui Ceaușescu. Au fost făcute doar 4, pe comandă specială
Maşinile-vedetă ale epocii comuniste de la Lada până la Aro sau Wartburg pot fi admirate în acest weekend pe esplanada Operei Naționale din București. Autoturismele nu au cutie automată sau aer condiţionat, dar să nu uităm că la vremea lor făceau furori pe stradă.
De Claudiu Crăciunică la 07.10.2023, 21:28Pline de farmec - așa arătau mașinile înainte de Revoluția din '89. Doar privindu-le tinerii pot face o incursiune în timp și în istorie.
- Șerban Cornaciu, organizator Retromobil Club România: Este perioada de destalinizare a României și democratizare a automobilului care începe în 1963 cu importurile private, Wartburg, Trabant, Fiat, Opel, Renault. A doua perioadă este momentul în care începe producția la Dacia Pitești, în 1972 importurile sunt oprite definitiv și atunci România rămâne cu mărcile pe care le cunoaștem tradițional: Aro, Dacia și Oltcit.
La expoziţie poate fi văzută şi una din maşinile oficiale ale cuplului Ceauşescu
- Claudiu Crăciunică, reporter Observator: Acesta este un Aro 304, a fost mașină prezidențială între anii 1980 și 1986. Au fost doar 4 unități fabricate la Câmpulung, comandă specială a lui Nicolae Ceaușescu. Două dintre ele au plecat la export: una în Republica Democrată Germană și cealaltă în Republica Populară Bulgară. La interior mașina are tapițerie din piele, are un sistem de climatizare, astfel că aleșii statului să nu sufere de frig. Mașina nu avea aer condiționat. Cel mai important, are o trapă specială luată de la Mercedes, astfel încât aleșii statului să poată fi ovaționați de public.
Pe acelaşi subiect
- Ce i-a adus înapoi în ţară pe Dan şi Isabelle, după 27 de ani în Germania. Şi-au lăsat joburile bine...
- Cum a reuşit Constantin să readucă la viaţă o bijuterie veche de 60 de ani: "A fost o maşină norocoasă"
- Un Trabant din '81 și un Mercedes din '36, vedete pe traseul Bucureşti-Giurgiu. Proprietari se tem că statul va...
Mașina aparține unui medic originar din Câmpulung Muscel, colecționar de automobile ARO.
- Cătălin Copăescu, medic chirurg și Membru IMS ARO Collection: Acest exemplar, inițial prototip, care a rămas în fabrică și a circulat cu număr de probe până în anul 1973 a fost destinat Ministerului Forțelor Armate, iar în momentul în care noi am identificat-o avea componentele originale și sub vopseaua kaki era această culoare portocalie.
Mașinile vor fi expuse și mâine în fața Operei Naționale, iar intrarea este liberă.