Concendiul de vară e "falimentul" micilor întreprinzători. Specialiştii spun că aceştia nu ştiu să-şi atragă clienţii
"Concediu" e cuvântul de pe buzele tuturor în august. Şi în timp ce unii se bucură de valul de turişti şi încearcă să scoată într-o singură lună profit cât pentru un an întreg, alţii îşi plâng de milă şi pun lacătul pe afacere, pentru că nu ştiu să îşi atragă clienţii în lunile de vară. Specialiştii spun că soluţii există, dar că patronii de la noi fie... nu ştiu să le aplice, fie se opun schimbării.
De Cristina Oprea la 18.08.2022, 21:12Deşi producătorii au cules roadele muncii lor iar recoltă e din belşug, marfa se strică în pieţe. Tarabele sunt pline, clienţii lipsesc. Cu încasările din lunile de vară abia îşi scot chiria în piaţă. "Venim că nu avem ce ne face. Cel puţin scot masa. Nu scot de mâncare pentru mine, scot masa", spune un comerciant. Pe străzi e pustiu ca-n pandemie, rar vezi câte un om pe ici, pe colo. Nici nu e de mirare că vânzările nu merg. August e lună moartă şi în taximetrie.
Salvarea ar putea veni din online, spun specialiştii
Pentru alte afaceri salvarea ar putea veni din online, spun specialiştii. "Mediul antreprenorial, mai ales, trebuie să înţeleagă că astăzi, prin intermediul internetului, există afaceri care pot vinde oriunde în această lume. Şi atunci este foarte important să construim un sistem online de vânzare a serviciilor sau a produselor noastre, care să nu depindă de problema de geografie", a declarat Radu Turcescu, strateg PR. Pe principiul potrivit căruia gospodarul îşi face iarna car şi vara sanie, magazinele online ar trebui optimizate din timp. Aducătoare de profit sunt şi cupoanele sau reducerile pentru achiziţii în sezonul de toamnă-iarnă. Totul este ca firma să nu piardă legătura cu clienţii.
Pentru afacerile care se bazează pe vânzări online, vara, mai mult ca oricând, este foarte important ca versiunea de mobil a site-ului să funcţioneze perfect. Studiile arată că în lunile de concedii cresc atât căutările cât şi vânzările făcute pe aceste dispozitive. Strategii pot fi aplicate şi în turism. "Dacă tu tot ce oferi este o baie în mare sau într-o piscină, la 7 grade afară, este clar că nimeni nu va veni. Dar dacă ai o diversificare a serviciilor şi le şi comunici potenţialilor clienţi acest lucru, deja lucrurile s-ar putea schimba", a declarat Radu Turcescu, strateg PR.
Posibile soluţii pentru hotelieri ar fi să colaboreze, în extra sezon, cu mari centre spa. Sau să organizeze evenimente care să ţintească mediul de afaceri. Producătorii agricoli în schimb se pot asocia în cooperative şi pot negocia accesul în marile lanţuri comerciale. Iar taximetriştii pot învăţa ceva din lecţiile deja aplicate de companiile de ride-sharing.