Turist italian, uimit de cât a plătit în România pe 15 implanturi pentru el și soția lui. "În Italia îmi cereau 24.000 de euro"
Proiect unic de promovare a ţării noastre, girat de Ministerul Turismului. Oficialii români vor să atragă străini prin serviciile medicale. Au făcut deja parteneriate cu mai multe cabinete dentare iar în pachete au inclus şi plimbări prin cele mai frumoase zone ale ţării. Preţurile sunt la jumătate faţă de alte ţări.
De Andreea Petrescu la 14.12.2022, 19:46- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Aşa încearcă mai marii din turism să-i atragă pe străini la noi. Şi să-i convingă să îmbine utilul cu plăcutul: ne vizitează ţara, dar pleacă şi cu o dantură nouă.
Claudio este italian. El a descoperit înaintea autorităţilor că România e un loc bun pentru tratamente sigure şi ieftine. În urmă cu 12 ani a venit aici să-şi refacă dantura. Preţurile sunt la jumătate spune el care a reventi acum în ţară cu soţia.
Claudio Bertarello, pacient străin: Am cheltuit 9.000 de euro, când în Italia îmi cereau 24.000 de euro. Pentru 10 implanturi ale soţiei ne-au cerut 25.000 de euro. Aici însă, am cheltuit 14.000.
Pentru cei doi italieni, turismul medical a luat forma călătoriilor de plăcere.
- Influencerii nu se îngrămădesc să promoveze România pe bani. Bugetul de 200.000 de euro, considerat prea mic
- Cabanele cu arhitectură americană, o nouă atracţie pentru turişti în zona Gorjului. O noapte de cazare costă...
- România, în luptă cu Viena sau Dubai la târgul de turism. Agenţiile au inclus în oferte castele sau piscine...
Claudio Bertarello, pacient străin: Am vizitat Castelul Bran, Ploieştiul, am stat o lună, cunoaştem aproape tot Braşovul şi munţii din Zărneşti şi e realmente extraordinar.
Ministerul Turismului înceracă să-i ademenească pe străini cu 8 pachete, cu preţuri între 300 euro şi 1.200 de euro.
Lucian Boronea, ANAT: România îşi poate găsi o nouă nişă şi o nouă zonă de promovare. Prima piaţă aleasă este UK. Pentru că suntem cunoscuţi ca o piaţă de top, această combinaţie de tratamente de top şi pachete turistice derivate sunt elemente care sunt de noutate.
În proiect sunt implicate patru clinici dentare şi o agenţie de turism
Deocamdată în proiect sunt patru clinici dentare din Bucureşti, Cluj, Braşov şi Iaşi şi o agenţie de turism. Pentru un implant dentar la Iaşi de exemplu, turiştii plătesc în jur de 1.200 de euro, dar în preţ intră, dincolo de tratament, cazarea la un hotel de patru stele şi o plimbare în Ceahlău.
Lorincz Istvan, reprezentant agenţie de turism: Pentru modelare dentară de exemplu, plecând din Bucureşti, vom face un tur ghidat înspre Bucegi, Babele.
Ion Cojocaru, reprezentant clinică: Clinica noastră dispune de aproximativ 10 săli de tratament. Suntem pregătiţi să oferim pacienţilor toate tipurile de intervenţii şi dorim să-i încântăm şi cu minunatele privelişti pe care le avem în oraşul nostru.
Raluca Cârnu, stomatolog: Majoritar pot să spun că vin din Marea Britanie, Spania, Norvegia dar şi Elveţia. Pentru chirugie, implanturi dentare.
În această fază a proiectului, transportul nu este inclus în preţ.