Cojoc bistrițean ”made in India”, vândut cu mii de Euro pe un site exclusivist
Un cojoc tradiţional bărbătesc din Bistriţa-Năsăud a fost vândut cu aproape 5 mii de euro. Nu în România, ci pe un site cu haine de la branduri exclusiviste. Pieptarul a fost scos la vânzare sub semnătura unui designer celebru.
De Redactia Observator la 20.11.2018, 00:00Un cojoc tradiţional bărbătesc din Bistriţa-Năsăud a fost vândut cu aproape 5 mii de euro. Nu în România, ci pe un site cu haine de la branduri exclusiviste. Pieptarul a fost scos la vânzare sub semnătura unui designer celebru. Fondatoarea unui brand iubit chiar şi de Meghan Markle.
O vestă cu influenţe gypsy şi detalii brodate, fabricată în India. Aşa este prezentant clienţilor din toata lumea pieptarul originar din Năsăud.
Pe site-ul cu haine exclusiviste pieptarul a fost vândut la preţul de 4392 de euro şi a fost disponibil doar în măsura S.
Andreea Tănăsescu este cea care a făcut descoperirea. A căutat atent modelul şi a găsit în cărţi poze vechi în care cojocul făcea parte din portul popular de sărbătoare din anii 80.
ANDREEA TĂNĂSESCU: Este un pieptar bărbătesc din zona Bistriţei Năsăud, un pieptar câmpenesc de Năsăud, cred că le cunoaşteţi, sunt celebre, cele cu ciucuri uşor mai lungi
În România, cojocul nu s-a vandut cu mai mult de 400 de euro, spun specialiştii. Peste graniţe, piesa vestimentara este considerata una exclusivista, pentru care s-a plătit de 10 ori mai mult.
Replicarea hainelor tradiţionale româneşti devine o practică tot mai des întâlnită în rândul brandurilor internaţionale. De această dată, Stephanie von Watzdorf a stat în spatele colecţiei.
ANDREEA TĂNĂSESCU: E vorba despre un brand american, designerul este o femeie, Stephanie, care a şi lucrat ca şi vicepreşedinte al companiei Tory Burch, dacă ne aducem aminte anul trecut am avut acel scandal cu haina oltenească de la Metropolitan copiată de Tory Burch.
De altfel, în luna martie a acestui an şi casa de modă Dior a fost în centrul unui astfel de scandal. În colecţia de toamnă a anului 2017, un cojoc copiat din zona Beiuşului, a fost vândut de Dior cu 30 de mii de euro.
"E Bihor, nu Dior" - au raspuns imediat romanii, printr-o campanie de promovare a acestor produse autentice..
De data asta, brandul care a copiat cojocul bistriţean este chiar unul din preferatele lui Meghan Markle. Luna trecută, aceasta a purtat o rochie creată de ei la vizita regală din Fiji.