CFR Călători transportă MILIOANE de pasageri într-un an, dar nu are o ASIGURARE pentru călători
CFR Călători transportă milioane de pasageri într-un an, dar nu are o asigurare pentru călători. Iar şoferii care sunt implicaţi în accidente sau îşi strică maşinile din cauza infrastructurii obţin cu greu banii de la compania de drumuri, după ani de procese. Singurul transportator care a încheiat o poliţă de asigurare este Metrorex.
De Redactia Observator la 07.07.2017, 22:39- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
CFR Călători transportă milioane de pasageri într-un an, dar nu are o asigurare pentru călători. Iar şoferii care sunt implicaţi în accidente sau îşi strică maşinile din cauza infrastructurii obţin cu greu banii de la compania de drumuri, după ani de procese. Singurul transportator care a încheiat o poliţă de asigurare este Metrorex.
Aproape în fiecare zi, câte un tren al CFR Călători cedează. 50 de pasageri care călătoreau dinspre Ploieşti spre Braşov s-au trezit cu un nor de fum în vagoane, după ce garnitura frânelor nu a mai făcut faţă. Dacă ar fi fost răniţi, oamenii ar fi aşteptat la nesfârşit despăguburi: compania nu e asigurată.
Nici Compania Naţională de Admnistrare a Infrastructurii Rutiere nu are o asigurare pentru despăgubire în caz de accident. Timp de 8 ani, Georgiana s-a luptat în instanţă să obţină un milion de euro, după ce şi-a pierdut braţul într-un accident cauzat de un parapete.
Şoferii care îşi strică maşinile din cauza drumurilor au de aşteptat cel puţin doi ani, pentru a primi despăgubiri. Anul trecut, compania a plătit în jur de 120.000 de euro.
Doar Metrorex are o poliţă de asigurare. E primul an în care, în cazul unor accidente, călătorii primesc 15 euro pe zi pentru spitalizare. Puţin, dar mai mult decât nimic.
Însă, Metrorex are probleme şi cu siguranţa pasagerilor. De exemplu, în această staţie, poate chiar zeci de mii de pasageri sunt evacuaţi pe o singură scară rulantă.
Lifturile sunt insuficiente. În multe staţii, mamele trec adevărate teste de rezistenţă cărând cărucioarele în braţe pe scări.
În jur de 600.000 de pasageri sunt transportaţi în fiecare zi cu metroul.