Video Cum se măsluiesc pe bani buni reviziile auto, șoferii nici nu mai duc mașina în service: ”Eu o iau, o turez, scot tot fumul afară”
Una dintre principalele cauze ale poluării din România o constituie maşinile vechi, aduse din toate colţurile Occidentului. Practica de a fenta reviziile se mentine de ani de zile, drept dovadă percheziţiile la staţiile ITP din Galaţi, Vaslui şi Bacău, în urma cărora poliţiştii au descoperit că reviziile se făceau contra unor sume consistente.
- Au fost percheziţii în staţii ITP din 3 judeţe, Galaţi Vaslui şi Bacău.
- Maşini care n-ar fi trebuit să ajungă pe străzi, primeau acte de "bună purtare" la inspecţia tehnică.
- În unele cazuri, pentru suma potrivită, şoferul nici măcar nu trebuia să-şi ducă maşina la service. Primea direct actul de care avea nevoie. Ancheta e abia la început.
Iar dacă acestea erau destul de mari, şoferii nici măcar nu-şi mai aduceau maşina la service. Emisiile de noxe mult peste limita acceptată sunt cele mai întâlnite probleme din cauza cărora o maşina ar trebui interzisă pe şosele. Dar valoarea acestora poate fi falsificată de mecanicii auto care nu ţin cont de mediu sau de siguranţa din trafic.
O echipă Observator a apelat la o staţie ITP pentru a încerca să facă inspecţia unei maşini vechi, cu motor diesel, cu emisii mari.
Reprezentant staţie ITP: Aveţi certificatul la dumneavostră?
Reporter: Nu. Am vrut doar să întreb să ştiu dacă se rezolvă sau nu.
Reprezentant staţie ITP: Dar se rezolvă, pentru că... cum să vă zic? Eu o iau, o turez, o ţin, o încălzesc, scot tot fumul afară, nu are cum să nu iasă. Vă garantez că nu are cum să nu iasă. La mine au ieşit toate, pentru că ştiu ce să le fac.
Metodele de măsluire a emisiilor de noxe sunt diverse, iar micile trucuri practicate în service-uri nu sunt nicio noutate pentru şoferi.
Şofer: În funcţie de inspectorul care face ITP-ul şi de relaţia pe care o are cu cine vine.
Şofer: Cu şpagă, se pot înmatricula maşini aduse din afară, cu serii false. Dacă înmatriculări se fac aşa, dar probleme tehnice, mult mai uşor.
În România, sunt peste 7 milioane de autovehicule, iar aproape jumătate dintre ele sunt mai vechi de 16 ani.
Alexandru Zbârnea - dealer auto: "E posibil ca să aibă un accident. Poate chiar din cauza sistemului de frânare.Ori pe parte de poluare, cum demonstrezi că tu ai uscat iarba în spatele tău?"
Astfel de nereguli le-au atras atenţia şi poliţiştilor care au descins în mai multe staţii ITP din Galaţi, Vaslui şi Bacău. Mecanicii care treceau de inspecţia tehnică maşinile cu probleme sunt acum anchetaţi pentru corupţie, fals intelectual şi constituire de grup infracţional organizat.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰