Video Maşini electrice la preţ de taxi. Aplicaţiile de car sharing, o alternativă care salvează timp şi bani pentru şoferii bucureşteni
Există viaţă şi fără maşină personală în Bucureşti. Iar dacă nu vrei să mergi cu taxi sau cu transportul în comun, poţi alege una dintre cele trei companii de ridesharing. Maşinile electrice de închiriat sunt doar la o aplicaţie distanţă. În unele momente ale zilei sunt varianta cea mai ieftină de transport auto din Capitală.
Dan Pavel, reporter Observator, a făcut un experiment: "E trecut de ora 5, traficul s-a aglomerat în Bucureşti. Suntem în zona de birouri Pipera şi vrem să ajungem in Piaţa Victoriei. Ce soluţie de transport ai, daca nu eşti cu maşina personală şi nu vrei să te îngrămădeşti în transportul în comun, la metrou? Ai putea să apelezi la un taxi sau la un serviciu de Uber sau Bolt, sau o aplicaţie de car sharing, adică să îţi închiriezi singur o maşină de pe telefonul mobil."
Cum funcţionează aplicaţiile de car sharing
Ca sa închiriezi o maşină, trebuie să intri în aplicaţie şi aici găseşti o hartă cu maşinile disponibile. Intri şi o rezervi pe cea mai apropiată. Odată ajuns la destinaţie, aplicaţia calculează costul călătoriei. Poţi să vezi cât ai de plătit şi să închizi cursa. "Aşadar 20 de lei din zona de birouri Pipera până aici, în Piaţa Victoriei, unde am lăsat-o într-o parcare publică. Fiind maşină electrică, nu trebuie să plăteşti parcarea."
"Un alt moment al zilei, cu trafic ceva mai lejer, este ora 3 după-amiaza. Sunt în zona Piaţa Victoriei şi vreau să merg cu o maşină închiriată de aici, până la Universitate. Un taxi, Uber sau Bolt mi-ar lua în jur de 15 lei", arată Dan Pavel. "Am ajuns la Universitate. Partea cu traficul mai lejer în Bucureşti e relativă, aşa că am făcut aproape 30 de minute. Închid cursa şi aplicaţia îmi calculează preţul: 17 lei 40." O altă aplicaţie oferă maşini electrice mai mari, deci mai scumpe, cu preţuri de listă care sar de 35-40 de mii de euro. Costul călătoriei este însă asemănător.
- Criza polițelor RCA. Ministrul Finanțelor susţine majorarea plafonului decontat din Fondul de Garantare, în urma...
- România, campioană europeană la înmatriculări de maşini noi. Programul Rabla menţine industria auto pe linia...
- "Reparaţi pe banii dumneavoastră". Probleme pentru trei milioane de şoferi, cu maşinile "lovite" de falimentul...
Şoferii au şi câteva temeri
Întrebat ce se întâmplă dacă loveşti maşina în trafic, Grigore Danciu, fondator companie de carsharing, spune că "există o franciză care este 1000 de lei". "Noi ne ocupăm cu dus maşina la service. Asta în cazul în care a fost vina ta. Momentan, avem o singură maşină Tesla, urmează să mai aducem câteva." "Avem o echipă de mentenanţă care îşi face foarte bine treaba în fiecare noapte. Le spală, le igienizează şi le dezinfectează. Pentru noi, siguranţa utilizatorilor noştri este cea mai importantă", adaugă Andrei Potlog, director de vânzari companie de car sharing.
"Partea bună la aplicaţiile astea e că ai tot timpul control asupra costului. Maşina cu care sunt are un cost de 0,6 lei pe minut. Aplicaţia îmi spune că sunt în cursă de 8 minute. Dacă vezi că ai prea mult de plătit, ai putea să tragi pe dreapta şi să mai mergi un pic şi pe jos", spune Dan Pavel, reporter Observator. În Bucureşti, sunt disponibile pentru închiriere peste 300 de maşini, electrice sau hibride. Este o piaţă în plină dezvoltare, cu aproape 100.000 de utilizatori care folosesc aplicaţiile de carsharing.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰