Antena Meniu Search
x

Galerie foto Prin ce trec șoferii români de TIR pe șoselele din Franța și Belgia: "Sunt victimele capcanei întinse de autorități"

Zeci de mii de șoferi români de TIR își împart viața între casă și cabina autotrenului de mare tonaj pe care îl conduc pe soselele din Europa. Ilie Matei, șofer profesionist, trage un semnal de alarmă după ce mai mulți colegi au fost amendați în Franța și Belgia, țări care cer transportatorilor români să facă dovada faptului că au dormit la hotel în perioadele de repaus.

Veronica Micu
de Veronica Micu

la 07.06.2022, 12:30

Ilie Matei, unul dintre cei mai cunoscuți șoferi profesioniști români, a transmis un mesaj dur pe pagina sa de Facebook, unde este urmărit de 50.000 de persoane. "Omul șoselelor" este revoltat după ce autoritățile din Franța și Belgia "au ieșit la amendat șoferii pentru repaus de 45 ore la cabină".

Trebuie știut că cele două țări pedepsesc efectuarea repausului săptămânal de 45 de ore în cabină de către şoferii de camioane. În consecință, transportatorii trebuie să dovedească faptul că au petrecut la hotel perioadele de repaus.

Potrivit lui Matei, "hotelurile pe teritoriul francez sunt puține în apropierea autostrăzii, majoritatea nu au parcări lângă, iar în Belgia sunt inexistente". În plus, spune TIR-istul român, "jafurile principale asupra camioanelor se fac atunci când șoferii sunt cazați la acele hoteluri (...), iar autoritățile nu fac altceva decât să privească inutil sau să nu se prezinte deloc la fața locului".

Redăm mai jos mesajul transmis pe Facebook de Ilie Matei:

Pe acelaşi subiect

"Cand ai nostri colegi mureau injunghiați prin parcarile de pe teritoriul francez, autoritatile au intervenit dupa 2 ore doar ca sa constate decesul! Cand ai nostri colegi sunt furati, gazati, batuti prin parcarile franceze, autoritatile nu prea se prezinta sa constate situatia pentru ca nu suntem de-ai lor, chiar daca marfurile transportate de colegii nostri ajung in rafturile si fabricile lor. In schimb, stiind ca au impus o restrictie de circulatie forțată pentru zi de sarbatoare, aceleasi autoritati din Franta si Belgia au iesit la amendat soferii pentru repaus de 45 ore la cabina.

Ca sa intelegeti :

Hotelurile pe teritoriul francez sunt putine in apropierea autostrazii, majoritatea nu au parcari langa, asta ca sa nu mai vorbim ca in Belgia sunt inexistente. Mai mult decat atat, jafurile principale asupra camioanelor se fac atunci cand soferii sunt cazati la acele hoteluri pline de jeg si mizerie, iar autoritatile nu fac altceva decat sa priveasca inutil sau sa nu se prezinte deloc la fata locului, doar pentru ca suntem alta natie decat ei. Acesti colegi ai nostri amendati astazi sunt victimele capcanei intinse de autoritatile franceze si belgiene prin acesta restrictie de sarbatoare impusa de autoritati, ceea ce le interzicea dreptul de a circula duminica si luni.

La finalul restrictiei de circulatie impuse chiar de ei, vin sa isi rotunjeasca veniturile la bugetul de stat de pe urma acestor oameni pe care oricum sistemul lor hotelier nu ii poate caza. Probabil e doar inceputul, ca na, incepe sezonul restrictiilor de vara, iar oamenii de pe sosele sunt obligati sa astepte 2 zile in parcari pentru ca le este interzis sa circule".

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Control major printre șoferii de TIR în portul Zeebrugge din Belgia

Poliția și vameșii belgieni au făcut, ieri dimineață, un control de amploare printre camioanele parcate în portul Zeebrugge. Potrivit televiziunii belgiene Focus WTV, oamenii legii au verificat dacă șoferii respactau regula pauzei de 45 de ore în afara vehiculului.

Șoferii sunt obligați să se odihnească cel puțin 45 de ore pe săptămână într-o casă sau hotel și nu în cabina lor. Dacă încalcă aceste acorduri, riscă o amendă de până la 1.800 de euro. 

În urma controalelor, zeci de șoferi verificați încălcaseră legea privind odihna de weekend, astfel că polițiștii au strâns în jur de 190.000 de euro din amenzi, pe care de obicei le trimit chiar firmelor de transport. Alte încălcări includ timpii de conducere și de odihnă, tahografele și falsificarea sau obținerea în mod fals a diverselor documente. Poliția Judiciară a luat de asemenea parte la acest control, pentru a verifica dacă există vreun indiciu privind traficul de persoane. Vameșii au căutat inclusiv indicii de trafic cu motorină roșie pentru agricultură.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Stiri Auto » Prin ce trec șoferii români de TIR pe șoselele din Franța și Belgia: "Sunt victimele capcanei întinse de autorități"