Test Observator: Ce economie fac mașinile electrice, tot mai populare printre români
Pe o piaţă auto zguduită de pandemie, maşinile electrice prind viteză. În primele opt luni, acest segment a înregistrat o creştere importantă de peste 27 de procente. Semn că ne aliniem usor, uşor trendului internaţional. O echipă Observator a testat două modele de maşini electrice pe un drum de munte şi altul de mare. Am vrut să vedem ce economie face o maşină care trebuie reîncărcată la 3 - 400 de kilometri.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
- O echipă Observator a testat două modele de maşini electrice pe un drum de munte şi altul de mare
- Cel mai mare dușman al unei mașini electrice este viteza excesivă
Într-o țară cu infrastructura cum e cea a României să ai o mașină electrică denotă curaj. Cine se încumetă cu o mașină electrică la drum lung pare nebunie curată. O situație suficient de provocatoare ca să o și verificăm. Ținta? Încercam să vedem cât ne ține bateria dacă plecăm din București spre mare și spre munte.
Andra Mitu, reporter Observator: Aceasta masină are o autonomie de aproximativ 300 km. Cam cât distanța dintre Bucureşti și Sibiu, aşa că o să mergem cu Alex să testăm maşina la drum lung.
Un drum o parte autostrada iar cealalta parte pe poate cel mai circulat drum din tara, Valea Oltului.
Alex Seremet, reprezentant companie auto: Pentru a ajunge cu un plin de baterie la Sibiu ar trebui sa avem un consum de 12,5. Asta înseamnă ca eu ar trebui să merg un pic mai încet.
Trebuie să facem parcursul ăsta de 100 km pana la Piteşti nu cu 130 ci cu 110 să ne asigurăm că avem un consum foarte bun.
Andra Mitu, reporter Observator: Mașinile electrice au doua mari dezavantaje. Sunt mai scumpe decât cele cu motoare pe combustibili și au o autonomie redusa. Aerul condiționat, căldura, telefonul pus la încărcat. Toate mănâncă din baterie. Adică din autonomie.
Patru ore de condus pentru cei 300 de kilometri dintre Bucuresti si Sibiu. La destinaţie masina mai avea energie pentru 36 kilometri.
Alex Seremet, reprezentant companie auto: Am avut un consum de 12,2 kwh. Asta înseamnă un cost de 7-8 lei la suta de kilometri.
Un plin costa in jur de 75 de lei. Cel mai mare dușman al unei mașini electrice este însă viteza excesivă. Pe drumul de intoarcere am testat maşina la 130 de kilomeri la oră iar bateria a avut nevoie de o reincarcare.
A doua zi, al doilea experiment. Alt model electric si alt drum: spre mare, pe autostrada Soarelui.
Alex Vezeanu: Nu am mai făcut niciodată drumul către mare cu aceasta mașina, dar acceptam și noua provocare.
200 de kilometri, doar dus. Toţi pe autostradă. Maşina pe care o testăm acum are o autonomie de 400 de kilometri.
Andra Mitu, reporter Observator: După aproximativ trei ore am ajuns la Constanta. Am pus mașina la încărcat. Nu a fost însă o călătorie lipsită de emoţii. Pe Autostrada Soarelui staţiile de încărcare lipsesc, astfel că am fost nevoiţi să mergem la consum.
Teoretic, exeprimentul a reusit. Am ajuns la destinatie. Practic, in Romania, masinile electrice sunt o solutie la drum lung doar pentru cei care au rabdare si aplicatii suficient de exacte care sa le arate cat de departe sunt de statiile de incarcare. Altfel celebra pana a prostului are si o varianta eco: e-pana.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰