Video Salonul auto din Capitală, dominat de maşini chinezeşti. Românii, tot mai tentați de SUV-uri și prețuri mici
Chinezii au intrat cu toată viteza la salonul auto din Capitală! Mai mulţi producători atrag românii cu preţuri avantajoase şi cu modele care de care mai atractive - fie că vorbim despre maşini compacte, de oraş sau SUV-uri hibride, de ultimă generaţie. Acum trei ani, erau cel mult 50 de maşini. Azi, înmatriculările de autoturisme chinezeşti sar de cinci mii.
Luminiţa a venit cu temele făcute la salonul auto - vrea o maşină chinezească, care să atragă toate privirile: "Am venit să vedem ce ne luăm şi noi! Estetic, înăuntru!"
"Noi suntem deja la a 4a ediţie şi am observat că de la an la an cei care îşi doresc o maşină chinezească sunt din ce în ce mai mulţi. E o tendinţă care se respectă, asemănătoare cererii la nivel european. SUV-uri pentru că în gama unui producător auto, 60% din tot ceea ce produce înseamnă SUV", spune Emanuel Medvedev, director executiv Dealer Auto China.
În primele 8 luni ale acestui an, s-a bătut deja recordul de vânzări înregistrat anul trecut. Preţul îi convinge pe tot mai mulţi români să înlocuiască brandurile consacrate din Europa cu maşini chinezeşti. Tot din aceeaşi categorie fac parte şi micro-carurile, potrivite mai ales pentru cei mai tineri şoferi, care au împlinit 16 ani.
"Preţuri începând de la 8890 de euro, cu tichetul RABLA. Sunt două echipări, cu 4 şi cu 2 locuri. Există şi două baterii care oferă range de 165 de km sau de 220 de km. Pentru maşinile de faţă avem nevoie de permis B1", spune Costin Miron, project manager brand maşini chinezeşti.
Producătorii garantează că made in China este doar un stereotip în cazul maşinilor pe care le vând în ţară.
"Aceste maşini, venind din China, nu sunt nişte jucării. Sunt maşini serioase, sunt maşini adevărate care respectă nişte norme de siguranţă, care au 5 stele la testere euro n cup, care au garanţie. Service-ul trebuie să vină împreună cu reţeaua de dealeri. Noi avem 40 de dealeri în toată ţara şi fiecare dintre ei are punct de service", spune Cătălin Şoloc, PR manager brand maşini chinezeşti.
"Maşinile chinezeşti în momentul de faţă surprind prin inovaţie, tehnologie. Avem modele sub 20.000 de euro, dar şi modele puţin peste. E o barieră de preţ accesibilă oricărui competitor român. În urma analizei noastre am văzut că un cumpărător care vrea un SUV european în clasă B, poate aspiraţional să acceadă către un SUV chinezesc probabil mult mai dotat", spune Adrian Narcis Ghiţă, CEO grup auto.
"Cum va fi cu fiabilitatea asta nu o să putem să aflăm decât odată cu trecerea timpului. Cum se vor prezenta peste 5 ani, peste 10, ce valoare de revânzare vor avea, cum se va dovedi că este reţeaua de service. Toate lucrurile astea sunt încă nişte necunoscute", spune Adrian Mitroi, specialist auto.
Ca să facă faţă concurenţei, Uniunea Europeană taxează cu 10% maşinile importate din afara blocului comunitar. În plus, se adaugă între 5 şi 35%, în funcţie de negocierile cu producătorii auto.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰