Video Schimbare majoră pentru românii care îşi vând maşina. Sunt obligaţi să facă rost de un nou document
Dacă ai o maşină de vânzare trebuie să ştii că se schimbă legea! În curând vânzătorii vor fi obligaţi să ia de la Registrul Auto Român un document care să prezinte istoricul de daune şi kilometri reali. Totul se va putea face online. Măsurile sunt cuprinse într-un proiect care a trecut deja de Senat. Cei din industria auto spun, însă, că o adeverinţă de la RAR nu va garanta mare lucru celui care cumpără o maşină second hand.
RAR Auto Pass este documentul care ar putea deveni obligatoriu în orice contract de vânzare cumpărare pentru un autoturism second hand.
Cristian Bucur, director tehnic RAR: Vom aduce mai multe informaţii în acest registru. Citirea odometrelor, kilometrajul. Ne interesează de la atelierele de reparaţii reperaţiile după evenimente care au determinat defecţiuni grave la sistemele de direcţie şi de frânare sau la structura de rezistenţă.
Documentul conţine istoricul de daune şi kilometri reali
Va putea fi eliberat doar de Registrul Auto Român.
- Care sunt preţurile la carburanţi astăzi, 4 aprilie 2023. Preţul la benzină premium a crescut cu 4 bani pe litru
- Încărcare rapidă la fiecare 60 de kilometri. Statele UE, obligate să asigure infrastructura pentru mașinile...
- Cât a ajuns să coste să repari o bară de la maşină în service-urile din România. După poliţele RCA, ar...
Cristian Bucur, director tehnic RAR: Anticipez că va fi un document electronic, nu va fi necesară prezenţa vehiculului la una dintre reprezentanţele noastre, el se va solicita pe o platformă electronică.
Vestea nu e deloc pe placul industriei auto.
Dan Babu, specialist auto: O adeverinţă nu poate certifica că o maşină e sigură. Când tu ai un accident poţi repara o maşină în regie proprie şi atunci RAR nu o să aibă acces să vadă exact ce s-a schimbat la maşină.
Toma Petcu, iniţiatorul legii: Ştiu şi eu forte multe cazuri de aşa zise service-uri neautorizate dar în acest moment inspectorii RAR fac o serie de verificări pe actvităţi care nu sunt autorizate. Dar această lege nu poate să vină şi să reglemeteze ceva ce nu este autorizat.
Dan Babu, specialist auto: Se fac foare multe şmecherii prin service-uri unde reparatorul cere foarte mulţi bani pentru a înlocui o componentă originală, dar nu se pune una originală ci o componentă aftrermarket sau una de la dezmembrări.
Sau....
Dan Babu, specialist auto: Îţi cumperi o maşină din Germania cu 800.000 de km, intri în ţară, dai km înapoi la 200.000, mergi la RAR şi RAR certifică uite maşina la prima intrare în România are 200.000 de km.
Problemele le ştiu şi reprezentanţii RAR dar şi iniţiatorii.
Cristian Bucur, director tehnic RAR: Datele le avem de la maşinile care deja au intrat în contact cu autorităţile din România. La maşinile care vin din străinătate nu avem deocamdată acces la istoricul lor din ţara de provenienţă.
Toma Petcu, iniţiatorul legii: În acest moment nu există o bază integrată, un soft care să monitorizeze istoricul exact al maşinii, dacă cumva se modifică odometrul.
Iar statisticile confirmă. Una din cinci maşini care circulă în România are kilometrajul modificat. Cu toate acestea, 9 din 10 cumpărători sunt mai degrabă interesaţi de daune şi nu de kilometri parcurşi în realitate de automobil. O verificare tehnică în service ne poate arăta eventualele probleme.
Dan Babu, specialist auto: Nu vreau să am surprize în timpul drive test-ului cum am avut eu. Când am virat stânga a virat ok şi când am virat dreapta nu a virat deloc.
Proiectul a primit undă verde de la Senat şi mai are nevoie de un vot în Camera Deputaţilor pentru a deveni lege.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰