Video Sisteme noi de monitorizare pe autostrăzile A1, A2, A3 și DN1. Sunt similiare celor din Germania
Autostrăzile din România vor fi dotate cu sisteme avansate de supraveghere, similare celor din Germania. Sistemul va ajuta autoritățile în gestionarea eficientă a traficului şi va oferi şoferilor informaţii importante despre condiţiile de drum şi vreme.
Este vorba despre camere de supraveghere, fixe şi mobile, aparate radar, diverse tipuri de sisteme de monitorizare a condiţiilor de trafic, senzori şi staţii meteo, dar şi panouri electronice de informare a şoferilor asupra unor eventuale incidente sau condiţii meteo deosebite, apărute pe traseu.
Big Brother pe autostrăzile din România
Astfel de echipamente vor fi montate pe autostrăzile A1, A2, A3, dar şi pe Drumul Naţional 1, care este cea mai aglomerată şosea din ţară.
Este vorba despre un contract atribuit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, un contract cu o perioadă de proiectare de 6 luni şi o perioadă de execuţie de 18 luni.
- Poliţiştii rutieri au început să aplice noul sistem de amenzi. Primul ghinionist, un şofer din Cluj
- Este oficial. Șoferii cu permis categoria B pot conduce și motociclete. Care sunt condițiile
- Unul din cinci șoferi recunoaşte că a urcat la volan după ce a consumat alcool. Care e cea mai folosită scuză
- Amenda primită de şoferii prinşi că circulă pe banda de urgenţă a Autostrăzii Soarelui. Au fost filmaţi din...
Spre exemplu, numai pe autostrada A3, pe un tronson de 60 de kilometri, vor fi montare nu mai puţin de 20 de astfel de echipamente, care vin în sprijinul şoferilor, dar şi al autorităţilor.
Valoarea investiţiei este de 220 de milioane de lei, fără TVA
Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), valoarea investiţiei este de 220 de milioane de lei fără TVA.
"Avem un pachet, practic, de trei contracte care au ca obiectiv dotarea cu sisteme ITS - sisteme inteligente de transport, a autostrăzilor existente, mă refer aici la A1, A2, A3, precum şi DN 1, dotare, pe de o parte, şi modernizarea, upgrade-ul celor care sunt existente în momentul de faţă. Avem o valoare estimată pentru cele trei contracte de aproximativ 220 de milioane de lei fără TVA. Acest sistem va face parte din viitorul sistem e-SIGUR. Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care şase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii. Sistemul va fi gestionat de CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră. Informaţiile pe ce înseamnă viteze depăşite vor ajunge la Poliţia Rutieră", a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, potrivit News.ro.
El a fost întrebat ce firme au câştigat aceste licitaţii. "Avem mai multe contracte care au ca obiect camerele video. Ştiu că o licitaţie a fost câştigată de Vodafone, altă licitaţie a fost câştigată de Electra", a afirmat Cristian Pistol. La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat, în aceeaşi conferinţă de presă, dacă aceste camere nu vor afecta intimitatea şoferilor şi cum vor face autorităţile ca sistemul de supraveghere să fie conform. "Nu cred că se vor face lucruri neconforme, ştiu acest lucru. Nu inventăm apa caldă. Peste tot în Europa există sistem de acest tip de monitorizare. Mai ales din zona asta s-a circulat mult înspre Vest, în Ungaria, în Austria, peste tot există acest sistem. Eu am păţit-o. Îţi vine acasă amenda dacă treci de 130", a declarat Grindeanu.
El a adăugat că şi acest sistem de camere din Vestul Europei, pe lângă o reţea de autostrăzi bine puse la punct, a contribuit la un număr scăzut de accidente rutier comparativ cu România.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰