Şoferii ar putea conduce motociclete doar cu permis de categoria B
Un proiect de modificare a Codului Rutier, depus la Senat, ar putea da dreptul şoferilor să conducă motociclete doar cu permis de categoria B, fără să fie nevoie de obţinerea categoriei A.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Un proiect de modificare a Codului Rutier, depus la Senat, ar putea da dreptul şoferilor să conducă motociclete doar cu permis de categoria B, fără să fie nevoie de obţinerea categoriei A.
Modificările care îi privesc pe şoferi se regăsesc în propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, document ce a fost înregistrat recent la Senat pentru dezbatere.
Proiectul legislativ are nevoie, pentru a intra în vigoare, de adoptarea în Parlament și de publicarea în Monitorul Oficial.
Concret, iniţiativa legislativă ar putea da dreptul şoferilor care au împlinit vârsta de 24 de ani şi care au o experienţă în conducere de cel puţin doi ani, să conducă şi motociclete, în baza permisului de categoria B.
Totuşi, aceştia ar putea conduce doar motociclete uşoare.
Motociclete conduse doar cu permis de categoria B
Propunerea prevede că motocicletele ce ar putea fi conduse cu permis de categoria B să aibă o capacitate cilindrică de până la 125 cm3 şi o putere de cel mult 11kW, adică doar acele motociclete incluse în categoria A1.
Proiectul arată că permisele de categoria B vor fi "valabile pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniți și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă".
Iniţiatorii proiectului de modificare a Codului Rutier arată că dacă măsura va fi aplicată, traficul rutier din oraşele aglomerate ar putea fi fluidizat, iar numărul locurilor de parcare necesare maşinilor s-ar reduce considerabil.
Pentru a putea fi aplicat, proiectul legislativ trebuie să fie adoptat de cele două camere ale Parlamentului, promulgat de preşedinte şi apoi publicat în Monitorul Oficial.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰