Video Şoferii cu GPL, avertizaţi că pot fi amendaţi. Ce verificare trebuie să facă urgent
Dacă aveţi maşina pe GPL, ar fi bine să verificaţi data de expirare a rezervorului. În cazul în care l-aţi montat în urmă cu mai mult de 10 ani, riscaţi amenzi uriaşe. In plus, vă puneţi şi siguranţa în pericol.
Rezervorul GPL are un termen de valabilitate de 10 ani. După această perioadă, trebuie înlocuit. Schimbarea buteliei se face într-un service autorizat, iar piesele trebuie să fie omologate.
"Buteliile respective sunt situate de obicei în compartimentul din portbagaj. Accesul este vizibil şi se poate vedea luna şi anul când expiră", precizează Virgil Radu de la Registrul Auto Român.
"Se deteriorează. Am avut rezervoare care se deteriorează înainte de a expira termenul de valabilitate. Cel mai rău este să fie un incendiu. Astea sunt riscurile", avertizează Laurențiu Vasilache, reprezentant service auto.
Ce sancțiuni riscă șoferii
- Care este Maşina Anului 2025. Printre favorite se numără şi Dacia Duster
- Salonul Auto din Detroit. Maşina care a întors toate privirile va ajunge pe piaţă de anul viitor
- O Tesla fără volan și un Mustang de 800 de cai putere, cu motor de 5.2 litri, vedetele Salonului Auto de la Detroit
- Care este mașina anului în Europa. Dacia Duster s-a clasat pe locul 4
- Tot ce trebuie să ştii despre Dacia Bigster. Modelul se bate cu SUV-uri celebre: Hyundai Tucson, Kia Sportage şi...
Dacă rezervorul GPL este montat într-un spaţiu neautorizat, riscul de incendiu este extrem de mare. Cine nu îşi înlocuieşte la timp butelia pentru GPL riscă sancţiuni.
"Poate face obiectul unui control în trafic şi deţinătorul îşi pierde certificatul de înmatriculare. Sunt sancţiuni, se fac controale periodice. Când suntem sesizaţi, avem un departament special care face un control. Vehiculul respectiv nu-şi obţine inspecţia tehnică periodică", spune Virgil Radu, Registrul Auto Român.
"Primeşte, la înlocuirea rezervorului, un exemplar din comanda de service, bonul fiscal, un certificat de garanţie şi o declaraţie de conformitate", adaugă Laurenţiu Vasilache.
Economia făcută de șoferi
Şoferii preferă gazul petrolier lichefiat datorită preţului mult mai mic decât cel al benzinei sau motorinei. Prețul este de aproximativ 3,5 lei pe litru.
"Am luni în care fac 1000-1.500 de km. Dacă fac un drum de Suceava, înseamnă o mie de km. Mă costă undeva la 350-380 de lei. Dacă ar fi cu benzină, ar fi 500 de lei", spune Dumi Struţ, şofer.
Anul trecut, au fost mai multe incidente grave. Două maşini au sărit în aer din cauza rezervoarelor GPL montate greșit. Statisticile arată că în România ar fi peste 700 de mii de maşini pe GPL.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰