Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Alege Ţara de Fapte: Cu o îngheţată au "dezgheţat" Oltenia

În urmă cu două decenii, produceau vafe într-un mic atelier din Craiova. Astăzi, sunt cei mai mari producători de îngheţată din ţara noastră. Nu au uitat însă nicio clipă de unde au plecat şi cine a pus umărul la dezvoltarea afacerii lor. Este povestea unei familii de antreprenori care vine cu o lecţie importantă în campania Alege Ţara de Fapte: dacă pui oamenii mai presus de profit, îţi respecţi angajaţii şi susţii educaţia, contribui la binele întregii comunităţi.

de Cristina Oprea

la 25.09.2020 , 16:00

  • Reţeaua producătorilor de îngheţată are 350 de angajaţi.
  • Produsele pornesc către 20 de mii de clienţi din toată ţara.
  • Cele mai importante ştiri ale zilei sunt la Observator 19.

25 de ani de muncă, 70 de tone de îngheţată pe zi, din 50 de sortimente. O reţea de 350 de angajaţi, din mâinile cărora pleacă deserturi spre 20 de mii de clienţi din toată ţara. Aşa arată în cifre povestea celei mai mari fabrici de îngheţată din Oltenia. Dar pentru cei care au pus umărul la succesul de astăzi, povestea s-a scris în emoţii. 

(Viorel Olaru, director de vânzări): Eram patru angajaţi pe o tură. Patru pe o tură. Aşa am început. Am început făcând îngheţată la vafă. Eram copii, vă daţi seama. La 20 de ani. Şi aşa, tot," hai, haideţi că vom reuşi, am reuşit".

(Reporter): Este aceasta a doua familie a dumneavoastră?

Vezi și

(Viorel Olaru, director de vânzări): Cred că a fost prima şi va rămâne prima!

La fel ca Viorel, mulţi angajaţi lucrează aici de peste 20 de ani. Au rămas să construiască împreună şi să ducă mai departe lecţia pe care le-au transmis-o fondatorii companiei: să nu te grăbeşti, să nu sari etape şi mai ales să nu uiţi de oamenii din jur. 

Bianca Popa, responsabil marketing şi comunicare: Ţin minte unele momente când tata spunea că stresul lui cel mai mare este că alţi oameni depind de el. Că, dacă el nu îşi face treaba cum trebuie, atunci, oamenii respectivi poate nu or să aibă cu ce să îşi hrănească familia. Şi, pentru el, asta a însemnat să respecte foarte mult oamenii alături de care a fost.

Bianca a crescut văzând cum afacerea familiei se extinde, dintr-un cartier al Craiovei, în toată Oltenia şi apoi în toată ţara. Şi a înţeles că succesul e mai dulce când îl împarţi cu toată comunitatea. De câţiva ani, ea coordonează proiectele de responsabilitate socială de care beneficiază toată regiunea. De la burse pentru elevi şi asistenţă medicală în zonele defavorizate, până la donaţii de sute de mii de euro pentru dotarea spitalelor. 

Laurenţiu Ivanovici, directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă Craiova: Am beneficiat în această perioadă de multe sponsorizări. Şi le mulţumim celor care o fac. Pentru că o fac în continuare. (...) sunt partenerii noştri.

(Reporter): Ce înseamnă comunitatea şi să sprijiniţi comunitatea? De ce faceţi lucrul ăsta?

(Bianca Popa, responsabil marketing şi comunicare): Am cosiderat că este momentul să oferim şi noi înapoi comunităţii care ne susţine (...) este de datoria noastră să sprijinim oamenii care ne sunt alături şi să le facem poate viaţa mai uşoară. 

Aşa arată faţa frumoasă a României. O ţară care poate fi aşa cum ne-o dorim cu toţii. E nevoie de atât:

Viorel Olaru, director de vânzări: De oameni corecţi, cinstiţi! Trebuie respectaţi toţi. Când ajung acolo sus uită să mai respecte. 

Bianca Popa, responsabil marketing şi comunicare: Mai mult respect. Respect pentru orice. Respect pentru propria persoană, respect pentru cel de lângă noi, respect pentru animale, pentru natură. Respect în general. Să fim mai conştienţi de locul pe care îl ocupăm în lumea aceasta. Să ne intereseze mai mult de ce este în jurul nostru.

Alege țara de fapte - o campanie Observator

Când miști oameni, poți să miști munți. O demonstrează românii care au transformat o stare de fapt, într-o țară de fapte. Cei care, pornind de la propria nemulțumire, au visat și au schimbat. O stradă, un sat, un oraș, o lege, o mentalitate, o nedreptate. Cei care au pornit singuri la drum, dar i-au motivat și pe alții să îi urmeze. Oamenii care s-au ridicat din comunitate și au ridicat și comunitatea odată cu ei. Voluntari, antreprenori, oameni obișnuiți cu realizări neobișnuite. Ei sunt cei pe care îi prezentăm în campania Alege țara de fapte. Oameni care ne inspiră, în prag de alegeri, să înlocuim nevoile cu faptele.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Primiţi prime sau alte beneficii de la angajator, de sărbători?
Observator » Campanii » Alege Ţara de Fapte: Cu o îngheţată au "dezgheţat" Oltenia