Video Cât costă să-ţi echipezi maşina cu dotările opționale. Suma poate ajunge la un sfert din preţul vehiculului
Şoferii români îşi schimbă, încet, încet, preferinţele! Nicio maşină nemţească nu apare în top cinci anul trecut. Vânzările de automobile noi au crescut şi în 2024, iar clasamentul a fost dominat autoritar de Dacia.
În România au fost cumpărate peste 200.000 de maşini noi anul trecut, cu 5% mai multe decât în 2023. Preferatele românilor, VW Golf şi BMW sunt în partea a doua a clasamentului la vânzări, pe locul şase, respectiv nouă, mult după Dacia.
- 1. Dacia 44.430
- 2 Toyota 12.818
- 3. Skoda 10.612
- 4. Hyundai 10.268
- 5. Renault 10.252
- 6. Volkswagen 9.623
"Mașinile moderne vin cu mult mai multă tehnologie. Avem în mașina din spatele meu un ecran de 20 de inchi care coboară din plafonul mașinii. Toată tehnologia asta înseamnă costuri suplimentare", explică Alexandru Şeremet, dealer auto.
Sistemele care uşurează conducerea şi accesoriile de lux urcă enorm preţul unei maşini. Sistem de parcare și condus semi-autonom - 1.800 de euro, boxe cu membrană de diamant - 5.000 de euro, butoane cu cristale - 800 de euro și funcție de lounge pentru scaunul din spate - 2.000 de euro. În total, dotările opționale de pe această mașină reprezintă un sfert din prețul final.
- Primăvara vine cu preţuri mai mari la flori. Cu cât se vinde un buchet acum
- Când ar putea fi gata Autostrada Litoralului. Proiectul costă peste un miliard de euro
- Au apărut cireşele de ianuarie, la un preţ uriaş. Sunt sigilate pentru a nu fi gustate
- Cât costă să-ţi echipezi maşina cu dotările opționale. Suma poate ajunge la un sfert din preţul vehiculului
- Topul oraşelor cu cele mai multe vânzări de locuinţe. În 2024, oamenii au cumpărat cu 7% mai mult ca în anul...
Și prețul mașinilor second hand a crescut
Nu doar cei care şi-au cumpărat maşini noi au plătit mai mult. Și prețul mașinilor second hand a crescut foarte mult. O maşină fabricată în urmă cu cinci ani, cu până în 100.000 de km se vinde la prețul de fabrică din 2019, cu mici variații. Chiar şi în aceste condiţii au fost înmatriculate de două ori mai multe vehicule rulate decât noi.
"Aici se găsesc mașini de la 2.000 de euro până la 150.000 de euro. Evident că este și o creștere a costului mașinilor și că urmare a inflației, și din cauza costurilor de producție, este o creștere. Cam cu 10%", declară Nicolae Răgălie, director platforma vânzări auto second hand.
În acelaşi timp, piaţa maşinilor electrice şi-a continuat declinul. "Există o scădere a celor full electrice cu 30%. Clienții au preferat vehicule hibride a căror creștere e de peste 30% și vedem că reprezintă o treime din vehiculele de pe piață", a precizat Adrian Sandu, secretar general ACAROM.
La sfârşitul anului trecut, în România erau înregistrate aproape 11 milioane de vehicule.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰