Antena Meniu Search
x

Video Lovitura dată de Mega Image cu Profi. Câte magazine vor avea, în comparaţie cu Carrefour şi Lidl

Facem tot mai multe cumpărături pentru casă online! Pe unele platforme de livrare, comenzile de alimente aproape că s-au dublat în ultimul an şi sunt într-o continuă creştere. Cel mai mult comandăm apă, pâine, fructe şi legume. 

Ingrid Tîrziu
de Ingrid Tîrziu

la 30.10.2023, 19:44

Vezi și

Supermarketurile online au luat amploare în pandemie, când multe dintre lanţurile de magazine sau platformele de livrare au implementat acest serviciu. De atunci, tot mai mulţi români au preferat să le fie aduse la uşă produsele. 

"Coadă" la supermarketurile online

"Cel puţin în cazul nostru vânzările au crescut de două ori în ultimul an. Cel mai important pentru clienţi este timpul. Practic, ei scutesc cam două ore pentru fiecare comandă. Nu trebuie să mai caute loc de parcare, să stea la coadă, să care produsele acasă", spune Andrei Popescu, general manager supermarket online.

"Majoritatea comenzilor sunt înregistrate după ora 18:00, ceea ce poate induce faptul că utilizatorii plasează comenzi după ce termină programul la birou. Dintre cele 25 de ţări unde activăm, românii se află pe locul doi la numărul de comenzi care sunt plasate de la supermarketuri", a precizat Andrei Manea, director supermarket online.

Pe acelaşi subiect

Coşul mediu de cumpărături, 320 lei

Media coşului de cumpărături online este de 320 de lei. De cele mai multe ori conţine baxuri de băuturi, fructe şi legume, produse pentru copii şi pentru îngrijirea animalului de companie. Costurile sunt de obicei mai mari decât în magazine, dar supermarketurile online vin şi cu promoţii sau asigură transport gratuit peste o anumită sumă cheltuită. 

"Mi-am făcut cumpărăturile de la supermarket, iar pe apă, suc, pâine, banane, şuncă şi caşcaval am achitat 63 de lei. Aceleaşi produse pe un supermarket online costă 77 de lei. Mai mult decât în magazinul fizic, ce-i drept, pentru că plătim şi transportul, însă avem confortul de a comanda oriunde şi oricând", arată Ingrid Tîrziu, reporter Observator.

Românii care preferă mersul la magazin

Din acest motiv, românii preferă cumpărăturile în aplicaţie. Sunt însă destui clienţi care preferă varianta clasică: mersul la magazin.

"De obicei online. Este mult mai facil, e în confortul casei, poţi să faci oricând comandă", spune un român. "În magazine direct, nu online. Îmi place să mă uit eu şi să-mi cumpăr ce vreau eu. Îmi place să le pipăi, să citesc, să descopăr ce e nou", mărturiseşte altcineva. 

Mega Image va cumpăra Profi

Piaţa retail-ului alimentar este într-o continuă schimbare la noi în ţară. Lanţul de supermaketuri Mega Image a anunţat azi că va cumpăra reţeaua Profi

Achiziţia Profi ar transforma Mega Image într-un colos pe piaţa locală, cu peste 2.600 de magazine, la distanţă faţă următoarele clasate, Carrefour şi Lidl. Cifra de afaceri va trece de 20 de miliarde de lei, depăşind Lidl şi Kaufland. Iar numărul de angajaţi ar ajunge la aproape 25.000, ceea ce va plasa Mega pe podiumul celor mai mari angajatori din ţară, alături de CFR şi Poşta Română.

Tranzacţia se ridică la peste 1,3 miliarde de euro, cea mai mare pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est. Achiziţia trebuie aprobată de autorităţile române şi se va finaliza la anul. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 1 vot
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Stiri economice » Lovitura dată de Mega Image cu Profi. Câte magazine vor avea, în comparaţie cu Carrefour şi Lidl