Mașinile viitorului, încă scumpe pentru buzunarele românilor. Preţul modelelor hibrid sare cu 50% faţă de cele clasice
În România, ţara care importă printre cele mai multe rable din Uniunea Europeană, maşinile electrice sunt încă o raritate.
În România, ţara care importă printre cele mai multe rable din Uniunea Europeană, maşinile electrice sunt încă o raritate. Românii le admiră, şi-ar dori să le cumpere, dar preţul îi ţine departe de ele. Nu mai contează nici consumul scăzut, nici faptul că poluează foarte puţin.
Aproape fiecare dealer auto important prezintă la Salonul Auto Bucureşti şi un model hibrid, propulsat atât de combustibilul fosil cât şi de puterea bateriilor.
Dan Babacai, reprezentant dealer auto:
Motorul electric actioneaza in regim urban, unde vitezele sunt foarte mici si versiunile clasice consuma mai mult.
- Câţi bani economiseşte dacă rambursezi anticipat 1.000 de lei la un împrumut pe 20 de ani, cu dobândă de 5%
- Iancu Guda: "Avem cea mai mare crestere de salarii din UE". Câţi bani din salariu pierd românii din cauza inflaţiei
- Românii vor putea întreba angajatorul ce salarii au colegii lor. Companiile, obligate să facă grilele publice
- Afacerea pe care Ramona a pariat acum câțiva ani şi care a dat roade. "Clienţii vin la noi, deja sunt programaţi"
- BNR menţine în continuare dobânda cheie la 6,5% pe an
O maşină hibrid este şi cu 50 la sută mai scumpă decât una pe motorină sau benzină. Investiţia iniţială este însă amortizată de consumul extrem de redus.
Cei interesaţi pot obţine un voucher de 20 de mii de lei prin programul REMAT. Suma sare la 10.000 pentru maşinile complet electrice.
Eduard Neagu, reprezentant dealer auto:
Pot accede si persoane care dispun de un buget mic si vor un consum mic, masina este in Guiness pt un consum mic pentru un Hibrid.
Mai exact, 3,8 litri la suta de kilometri, la jumătate faţă de consumul unei maşini pe benzină sau motorină. Din păcate, românii nu sunt prea atraşi de maşinile electrice. La noi, sunt încă la putere autoturismele cumpărate la mâna a douia din vest. Ieftine, dar poluante şi cu consum mare.
La Salonul auto Bucuresti gasim si autoturisme din gama de lux, cu preturi chiar până la 160.000 euro.
Sunt expuse şi maşinile de colecţie ale lui Ion Ţiriac, adevărate bijuterii pe patru roţi premiate la competiţii internaţionale.
Și anul acesta, Fundația Dan Voiculescu pentru dezvoltarea României, împreună cu Salonul Auto București lansează concursul de idei inovative pentru industria automobilelor. Cel care va prezenta cel mai bun proiect pentru mobilitatea electrică va primi o bursă de 10 mii de lei.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰