Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Noi reguli pentru cardurile de fidelitate. ANPC vrea ca farmaciile şi magazinele să fie transparente cu reducerile pe care le oferă clienților

Noi reguli pentru farmaciile şi magazinele care oferă carduri de fidelitate clienţilor. Protecţia Consumatorului vrea să oblige comercianţii să afișeze prețul întreg al unui produs, dar şi prețul redus, utilizând aceleași fonturi, culori şi mărime. Spun că astfel oamenii vor fi feriţi de capcanele falselor reduceri şi de practici înşelătoare. 

de Alin Stan

la 03.04.2023 , 12:11

În farmacii, supermarketuri sau magazine online, preţurile care beneficiză de reduceri cu ajutorul cardului de fidelitate ar trebui schimbate. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a decis ca ambele preţuri, cel întreg şi cel redus, să fie scrise cu acleaşi fond şi să aibă aceleaşi dimensiuni, tocmai pentru a nu induce clienţii în eroare. 

"Cred că cel mai bine ar fi să ni se zică înainte. Produsul costă atât, iar cu cardul vi se aplică o reducere de nu ştiu, 2-3 lei sau 7 lei, în funcţie de valoarea produsului."

"Eu dacă mă uit, pot să văd un preţ afişat şi ştiu dacă mi s-a scăzut. Cât şi cum, aici este problema."

Vezi și

"Din punctul meu de vedere este complicat să faci difereţa dintre un om cu card de fidelitate şi unul fără. Pentru client este întotdeauna o opţiune bună, dar logistic înseamnă o implicare destul de mare."

Pe acelaşi subiect

Ce spun autoritățile?

Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: "Unde vorbim de preţuri scrise cu dimensiuni de caractere diferite, lucrurile trebuie să îmbrace în opinia noastră  o cu totul altă formă. Trebuie să aibă aceeaşi dimensiune, tocmai pentru a atrage atenţia consumatorului că sunt două preţuri. Unul cel uzual al produsului şi celălalt pentru variantele în care este membru sau face parte dintr-o variantă de recalculare a preţului." 

Specialiştii în alimentaţie cred că măsurile sunt bune. 

Costel Stanciu, preşedinte Asociaţie Alimente: "Până la acest demers din partea ANPC-ului, nu li se oferea acestora posibilitatea să poată să se informeze corect, complex şi precis deoarece atât fondul cât şi mărimea acestuia, făceau inaccesibile astfel de informaţii pentru consumatori. Erau practici comerciale înşelătoare din partea comercianţilor pentru ca noi consumatorii să nu ne putem da seama de eventualele capcane care se puteau ascunde." 

Multe din sesizările primite de ANPC vin de la clienţi.

Horia Coinstantinescu, preşedinte ANPC: "Ne sunt semnalate şi constantăm şi noi şi vorbim de un spectru foarte larg de comercianţi. De la magazinele alimentare, farmacii şi până la mediul online, promovând cu dimensiuni foarte mari un preţ foarte mic. Consumatorul ia decizia de a tranzacţiona, iar abia la momentul la care ajunge fie la casa de marcat sau la finalizarea comenzii, constată că defapt pentru a obţine acel preţ ar fi trebuit să îndeplinească şi alte criterii." 

Proiectul  ANPC se află în transparenţă publică şi ar putea intra în vigoare cel mai probabil la începutul lunii viitoare, după publicarea în Monitorul Oficial

Alin Stan Like

Am dat scena, primul drum pe care îl alesesem în viață, pe televiziune. Mărturisesc că am visat să fiu în fața voastră, a celor care ne privesc și citesc încă din copilărie. Munca în televiziune m-a cucerit însă.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vă consideraţi dependent de telefonul mobil?
Observator » Ştiri economice » Noi reguli pentru cardurile de fidelitate. ANPC vrea ca farmaciile şi magazinele să fie transparente cu reducerile pe care le oferă clienților