Video Şefii ASF şi-au apărat salariile de 12.000 de euro în Parlament şi nu vor să demisioneze. Românii plătesc al patrulea faliment major din ultimii 8 ani pe piaţa RCA
După scandalul Euroins, Autoritatea de Supraveghere a propus azi plafonarea tarifelor RCA la nivelul de fix acum un an. Până se va lua o decizie, conducerea ASF a dat explicații în Parlament despre al patrulea faliment răsunător din ultimii opt ani de pe piaţa RCA. Spune că şi-a făcut treaba şi nu există motive să-şi dea demisia. Audierile au fost însă cu scandal.
În urma anunţării insolvenţei Euroins, şefii ASF au fost chemaţi să dea explicaţii în faţa Parlamentului. Comisia s-a ţinut cu un protest.
Nicu Marcu, preşedinte ASF: Stăteau cu dosare sub masă pe care nu le înregistau. Nu şi-au înregistrat dosarele din instanţă. Aceste companii, majoritatea au fraudat. Problema este foarte simplă. Patru falimente, pe care, în cele din urmă, le plătesc românii.
Compania Euroins insistă că nu are probleme cu plățile
În ziua în care cei de la ASF au fost audiaţi, şi Euroins a ieşit în spaţiul public să susţină, din nou, că nu are probleme financiare.
- ASF ar fi ştiut despre problemele Euroins, dar nu a luat măsuri din timp. "City Insurance şi Euroins au fost Muma...
- Putea fi prevenit falimentul Euroins? Şef ASF: Deciziile noastre au fost luate având toată baza legală necesară
- ASF propune plafonarea RCA la nivelul din martie 2022 după falimentul Euroins. Cât ar putea plăti șoferii
Assen Hristov, Eurohold: Compania are fonduri suficiente pentru a acoperi cheltuielile pentru următoarele 15-20 de zile. Societatea nu are nicio problemă cu acoperirea datoriilor în ceea ce priveşte plăţile pe termen scurt şi nu este insolvabilă.
Până se va limpezi situaţia companiei, milionele de şoferi stau cu ochii pe proiectul privind plafonarea tarifelor RCA. A fost trimis către Ministerul de Finanţe, iar o hotărâre de Guvern ar urma să fie dată în perioada următoare.
Mădălina Chiţac, reporter Observator: Plafonarea RCA se va face pentru o perioadă de şase luni la tarifele practicate de asigurători în martie 2022. Însă, dacă preţul de anul trecut este mai mare decât preţul din 2023, atunci compania de asigurare va trebui să ia în considerare cel mai mic tarif.
Preţurile asigurărilor RCA de la început de 2022 sunt, în medie, cu 30% mai mici
Dar, pentru unele categorii, diferenţele sunt mai mari de 40%. Spre exemplu, în martie 2022, un şofer cu vârsta între 31 şi 40 de ani plătea, pentru un motor cuprins între 1.200 cmc şi 1.400 cmc, în medie, 789 de lei. Acum a ajuns să plătească 1.123 de lei. Aşa că plafonarea i-ar putea lăsa mai mulţi bani în buzunar.
ASF spune că a discutat cu asiguratorii şi a obţinut de la ei garanţia că vor vinde la cele mai mici preţuri, chiar dacă asta ar însemna să iasă în pierdere. În schimb, vor fi scutiţi de anumite taxe.
Nicu Marcu, preşedinte ASF: Interesul nostru este consumatorul, omul, noi reglementăm de așa natură încât companiile de asigurări aflate în piață acum să nu piardă, astfel încât să poată să susțină în perioada următoare cota de RCA care se va repartiza.
Poliţele Euroins rămân în vigoare timp de 90 de zile de la data deschiderii procedurii de faliment. Şoferii le pot denunţa dacă doresc, iar mai apoi să-şi recupereze banii de la Fondul de Garantare. Tot din acest fond vor veni şi despăgubirile pentru cei care sunt loviţi în trafic de o maşină cu RCA la Euroins.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰