Video Tot mai mulţi români aleg să meargă cu trenul, deşi biletele s-au scumpit de 2 ori în 6 luni. "E mai confortabil, mai în siguranţă"
Glasul roţilor de tren e din ce în ce mai tentant. Creşte numărul celor care aleg să meargă cu trenul, asta deşi sunt aceleaşi condiţii, iar biletele s-au scumpit. Cele mai populare rute sunt spre mare şi pe Valea Prahovei, unde călătoria pe sine ne salveaza de un blocaj fără sfârşit în trafic.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
În weekend, Gara de Nord din Capitală devine neîncăpătoare pentru miile de pasageri. "Biletele de tren s-au scumpit de două ori în ultimele şase luni. Chiar şi aşa, CFR se aşteaptă la un număr de călători expediaţi cu trei milioane mai mare decât anul trecut", spune Ingrid Tîrziu, reporter Observator.
"Moda" călătoriilor cu trenul revine
Mult mai puţin decât în urmă cu aproape 30 de ani. Traficul de călători a scăzut considerabil de-a lungul anilor. Însă, trendul începe să se schimbe. "Condiţiile cam lasă de dorit! Şi cu toate astea merg pentru că este mai comod!", spune un călător.
"Numărul crescut de călători se vede chiar în trenuri. Suntem acum într-o călătorie spre Ploieşti, însă acest tren merge către Moldova, aşadar străbate jumătate de ţară şi este absolut plin. Fie că vorbim despre locurile pe scaun sau locurile în picioare", adaugă Ingrid Tîrziu, reporter Observator.
"E mai rentabil cu trenul. E mai confortabil! Mai în siguranţă, oboseala...", dezvăluie un călător.
"La clasa I, trenul spre Suceava este ceva mai aerisit. Un bilet costă 184 de lei, iar drumul durează în jur de şase ore şi 15 minute. Dacă mergem cu maşina, plătim pe benzină aproximativ 290 de lei şi drumul ar urma să fie în jur de şase ore şi 20 de minute. Iar dacă mergem cu avionul şi plătim un bilet din timp, plătim pe el aproximativ 500 de lei", arată Ingrid Tîrziu, reporter Observator.
Noile generaţii, prietenoase cu mediul, aleg tot mai des trenul. Stresul e mai mic când admiri peisajul pe geam. "În tren mă relaxez, cu maşina trebuie să conduc. E obositor! Foarte obositor! Nu prea e mare diferenţă de timp, doar că preţul e...", crede un călător.
Trenul se schimbă, dar problemele rămân pe loc. "Trebuia să avem vagoane suficiente şi trenuri suficiente, dacă cererea este atât de mare. Şi din lipsă mecanici de locomotivă, şefi de tren, etc, CFR călători anulează", spune Rodrigo Maxim, sindicalist CFR.
"S-ar putea şi mai bine, dar infrastructura căilor ferate nu permite, că aşa am observat că locomotivele ar putea să se deplaseze şi cu o viteză ceva mai mare", spune un călător. Vom avea trenuri noi, dar aceeaşi viteză. Autoritatea Feroviară anunţă că primele garnituri vor ajunge la finalul acestui an.
"Trenurile vor folosi viteza de 160 la oră. Acolo unde administratorul infrastructurii va impune o viteză mai mică, trenurile vor circula cu viteza impusă. Locomotivele care ne-au fost promise au capacitatea să meargă cu 200 la oră", spune Ştefan Roşean, preşedinte ARF.
Cele mai aglomerate rute sunt cele în care putem ajunge cu trenul mai repede decât cu maşina: adică spre litoral şi staţiunile de pe Valea Prahovei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰