Copiii cu autism, integraţi în şcolile de stat. Specialiștii români învață de la străini cum să aplice cele mai noi terapii
Copiii cu autism pot şi trebuie să fie integraţi în şcolile de stat şi în România, iar educaţia ar trebui să ţină cont de specificul fiecărui elev. Este concluzia specialiştilor europeni care au venit la Constanţa să îi înveţe pe omologii români cum să aplice cele mai noi terapii în domeniu.
Copiii cu autism pot şi trebuie să fie integraţi în şcolile de stat şi în România, iar educaţia ar trebui să ţină cont de specificul fiecărui elev. Este concluzia specialiştilor europeni care au venit la Constanţa să îi înveţe pe omologii români cum să aplice cele mai noi terapii în domeniu.
Antonio are 7 ani şi suferă de o tulburare de spectru autist. Face terapie deja de câţiva ani, iar rezultatele se văd deja.
Dacă la început nu vorbea şi nu reuşea să comunice cu ceilalţi copii, acum Antonio vorbeşte şi merge la o grădiniţă normală.
A învăţat să se joace cu cei de vârsta lui, dar pasiunea lui rămâne scrisul.
La fel ca Antonio sunt mii de copii în România. Toţi ar trebui să meargă la şcoli normale, alături de cei care nu au acest diagnostic.
Nu de puţine ori, însă, familiile care încearcă să-şi înscrie copiii cu autism la unităţile de învăţământ de stat se lovesc de rezistenţa profesorilor sau, mai rău, a celorlalţi părinţi.
În România există, oficial, peste 7.000 de copii cu autism, mulţi rămân însă fără diagnostic mai ales în cazul tulburărilor înalt funcţionale.
Se presupune că, în total, numărul lor ar fi de aproape cinci ori mai mare.
Părinţii trebuie să ştie însă că un diagnostic precoce al autismului ajută copilul să devină independent şi să ducă o viaţă normală.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰