Antena Meniu Search
x
LIVE

Video Cum ajungi director de şcoală în România. Întrebare la concurs: "Prin ce se aseamănă cuţitul şi lingura?"

Prin ce se aseamană un învăţător şi un profesor? Dacă ştiţi răspunsul la o astfel de întrebare grilă şi vă pricepeţi şi la câteva calcule matematice simple, sigur puteţi ocupa funcţia de director al unei şcoli din România. Cei care s-au bătut astăzi pentru unul din cele 8.600 de posturi de directori din toată ţară s-au cam plâns însă de subiecte... Ba că unele întrebări nu sunt deloc ancorate în realitate, ba că altele sunt exerciţii de clase primare pentru elevi.

De Mădălina Iacob la 15.10.2021, 20:15
Vezi și

Găsiţi o legatură între cuvintele caiet şi cretă, radieră sau creion. Sau ... Prin ce se aseamană un învăţător şi un profesor? Sau... Care este rezultatul adunarii următoare <4874 + 4510>? Sunt întrebările la care au răspuns astăzi cei 9.600 de profesori care au candidat pentru un post de director sau director adjunct din România. Matematica le-a dat cele mai mari bătăi de cap.   

Candidată: Cred ca ar fi trebuit să fie mai mulţi itemi despre management, au fost foarte multe calcule matematice. Mi-am amintit regula de trei simplă şi toate celelalte.

Candidat: Extrem de multă matematică!   

Evaluarea viitorilor directori

Pe acelaşi subiect

Dacă dimineaţă erau emoţionaţi, de la examen candidaţii au ieşit destul de supăraţi.   

Candidat: Directorul trebuie sa stie mult mai multe, daca nici atat nu stim.

Candidată:  Unele sunt destul de simple, cele cognitive, mă refer, unele sunt cu două tăişuri, acolo trebuie să ştii foarte bine materia! Nu s-au adaptat prea mult, bibliografia nu e foarte schimbată. 

Unii reclamă faptul că nu au fost întrebaţi despre elevi sau relaţia cu ei. 

Reporter: Cât de importantă e relaţia cu elevii? 

Candidat: E cea mai importantă, fără elevi nu faci activitatea educaţională în şcoală şi nu obţii rezultate. 

Viitorii directori au avut de găsit si asemanarea dintre două tacâmuri: lingura si cuţitul! Au şi aceste întrebări rolul lor, spun specialiştii în resurse umane. 

Corina Diaconu, Manager HR: Ar trebui să evalueze in egală masură competenţele manageriale şi aptitudinile cognitive, grija faţă de elevi, actualizarea cu informaţiile cu care sunt în piaţă, cu materiile introduse recent şi pe care elevii le studiază, ar trebui privite ca un tot unitar. Ministerul Educaţiei să colaboreze cu Ministerul Muncii! 

Mădălina Iacob, reporter Observator: Nici măcar doi candidaţi pe loc nu au fost astăzi la concursul de directori. Practic, dacă un profesor obţine cel puţin nota 7, are un loc asigurat într-una dintre unităţile de învăţământ din România. Departajarea insă se va face la interviul faţă în faţă. 

Peste 450 de profesori au lipsit de la proba scrisă, iar 21 s-au retras după ce au văzut subiectele. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Educatie » Cum ajungi director de şcoală în România. Întrebare la concurs: "Prin ce se aseamănă cuţitul şi lingura?"