Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Învăţământul la distanţă în România. Care sunt taxele şi cum se dau examenele

Învăţământul la distanţă în România. Care sunt taxele şi cum se dau examenele.  Au trecut examenele din prima sesiune de Bacalaureat 2023. Foștii elevi de clasa a XII-a se pregătesc pentru admiterea la una din facultățile din România, indiferent că este una cu frecvenţă obligatorie sau una cu frecvenţă redusă. În cele ce urmează vă oferim totul despre înscrieri, taxe, dosar și când încep examenele.

de Redactia Observator

la 28.07.2023 , 16:42

Învăţământul la distanţă în România Învăţământul la distanţă în România - Shutterstock

Învăţământul la distanţă în România. Care sunt taxele şi cum se dau examenele. Unele facultăți din România au început deja procesul de admitere a viitorilor studenți. În funcție de fiecare program universitar în parte, admiterea se face fie pe bază de dosar, fie pe baza unui examen. Cele mai multe facultăți se basează însă pe media de la examenul de Bacalaureat. Iată cum se desfășoară procesul de admitere pentru învăţământul la distanţă în România.

Ce înseamnă învăţământ la distanţă Î

Învăţământul la distanţă este o formă modernă de pregătire, care se utilizează atât la nivel universitar, cât şi în organizarea studiilor postuniversitare. El este folosit de milioane de studenţi din întreaga lume şi de câţiva ani este prezent şi în universităţile româneşti. Această formă de organizare a procesului didactic nu presupune prezenţa zilnică a studentului la cursuri, însă implică participarea la activităţile tutoriale şi efectuarea temelor de control.

Articolul continuă după reclamă

Programele de studii universitare sunt grupate pe domenii de studii și organizate pe 3 cicluri de studiu: licență, master, doctorat.

Pe acelaşi subiect

Programele de studii universitare de licență se pot organiza la următoarele forme de învățământ:

  • cu frecvență (IF)
  • cu frecvență redusă (IFR)
  • la distanță (ID)

Învățământul cu frecvență redusă (IFR) reprezintă o formă de organizare a proceselor didactice caracterizată prin activități de predare-învățare-evaluare dedicate pregătirii aplicative, programate în mod compact sau periodic, care presupune atât întâlnirea nemijlocită în spațiul universitar a studenților/cursanților cu cadrele didactice de predare, cât și utilizarea unor mijloace de predare/pregătire specifice învățământului la distanță.

Învățământul la distanță (ID) reprezintă o formă de organizare a proceselor didactice care oferă studenților/cursanților posibilitatea de a opta personal asupra locului și timpului în care să se instruiască.

Învățământul la distanță, denumit și educație la distanță, eLearning sau online learning, este caracterizat prin separarea fizică a cadrelor didactice și studenților în procesul de instruire și utilizarea unor tehnologii diversificate pentru a facilita comunicarea student-cadru didactic și student-student.

Un program de studii la forma de învățământ la distanță poate fi oferit integral la distanță sau poate fi o combinație de activități educaționale la distanță și față în față desfășurate în instituția de învățământ superior (Blended Learning).

Cursurile organizate la distanță pot utiliza o gamă variată de metode, tehnologii și resurse de instruire și comunicare, cum ar fi: conferințe video/audio, tehnici web mediate de internet, materiale de studiu în format digital sau tipărit.

Diferenţa între învăţământul la distanţă şi cel cu frecvenţă redusă

Învățământul la distanță (ID) și învățământul cu frecvență redusă (IFR) sunt forme alternative de învățământ prin care se asigură posibilitatea de formare inițială, de perfecționare sau de conversie profesională a unor largi categorii de cetățeni în diferite domenii.

Studiile de licență la formele de învățământ cu frecvență redusă și la distanță se desfășoară pe o durată de 3-4 ani și corespund unui număr cuprins între 180 și 240 de credite de studii transferabile, conform ECTS/SECT.

Diplomele și certificatele de studii universitare eliberate de instituțiile de învățământ superior, în condițiile legii, pentru aceleași programe de studii, indiferent de forma de învățământ absolvită, sunt echivalente.

Pot organiza programe de studii universitare la formele de învățământ cu frecvență redusă și la distanță numai instituțiile de învățământ superior care au acreditat programul de învățământ respectiv la forma de învățământ cu frecvență.

Care sunt avantajele învăţământului la distanţă

Învăţământul la distanţă este o formă de organizare a procesului didactic adaptată ritmului alert de evoluţie a ştiinţelor şi a societăţii, dar şi nevoilor de profesionalizare şi reconversie profesională a adulţilor. El răspunde mai ales nevoii de educaţie permanentă pe care o resimţim în activitatea profesională cotidiană.

El este deschis tuturor categoriilor de adulţi care optează pentru continuarea studiilor, dar este ales ca modalitate de formare mai ales de adulţii care au deja un loc de muncă stabil, iar provocările profesionale le impun specializarea într-un apropiat de interesele lor de evoluţie în carieră.

Flexibilitatea programului de studiu şi posibilitatea de a comunica cu profesorii în formule non-tradiţionale (prin corespondenţă, prin mesaje electronice etc.) constituie avantaje pentru studenţii care sunt deja activi pe piaţa forţei de muncă şi nu dispun de timpul necesar pentru a frecventa cursurile în regim de zi.

Activităţi specifice învăţământului la distanţă: tutoriatul şi temele de control

Activităţile educaţionale ale programelor de învăţământ la distanţă sunt diferite de cele specifice programelor organizate în forma de zi. Cursurile şi seminariile sunt înlocuite de activităţile tutoriale, care sunt forme flexibile de organizare a procesului didactic şi presupun implicare activă a studentului în descifrarea materiei şi în rezolvarea problemelor specifice. O activitate tutorială nu depăşeşte patru ore convenţionale.

Rolul tutorelui care este desemnat pentru fiecare disciplină nu este acela de a transmite un volum oarecare de informaţii, ci de a-l orienta pe student în învăţarea autonomă, de a-i forma / a-i dezvolta deprinderea de a învăţa.

Pe tot parcursul studiilor universitare în regim de învăţământ la distanţă veţi fi asistaţi de tutorii pentru fiecare disciplină, care au menirea de a corecta temele de control pe care trebuie să le finalizaţi înainte, în timpul sau după activităţile tutoriale (în funcţie de specificul disciplinei şi de complexitatea acestora), de a vă oferi feed-back permanent şi de a vă ajuta în ameliorarea procesului de învăţare. Temele de control pot fi transmise tutorilor fie prin corespondenţă tradiţionale, fie în format electronic (e-mail).

Materialele de curs elaborate pentru învăţământul la distanţă oferă studentului posibilitatea de a-şi însuşi o mare parte a materiei în condiţii de confort, acasă, prin studiu individual, în timp ce activităţile tutoriale sunt rare, în număr de 1-3 pentru fiecare disciplină studiată.

Care sunt taxele

Taxele diferă în funcţie de facultatea şi de universitatea pentru care obtaţi. Suma variază între 3.000 şi 4.000 de lei. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Educaţie » Învăţământul la distanţă în România. Care sunt taxele şi cum se dau examenele