Video Legile Educaţiei. Examenul de admitere la liceu împarte învăţământul românesc în două tabere. Ce-şi doresc elevii
Nimeni nu e de acord cu nimeni în Legile Educaţiei. Sindicatele profesorilor vor să facă Evaluarea Naţională mai amplă, cu trei materii în plus. Ministrul nu ia în calcul varianta. A prezentat astăzi în guvern propria idee: evaluarea clasică plus examen separat de intrare la liceu. Cu asta nu sunt de acord profesorii şi elevii. Indiferent de contestaţii, premierul i-a cerut Ligiei Deca o variantă finală peste două săptămâni.
Propunerea Ligiei Deca nu se potriveşte cu niciuna dintre celelalte două variante - elevii vor să nu se schimbe nimic: la finalul clasei a opta să dea examen de Evaluare Naţională şi să fie repartizaţi la licee pe baza mediei de absolvire şi a opţiunilor alese în fişa de înscriere. Sindicatele cer Evaluare Naţională cu cinci probe: matematică-informatică, română, ştiinţe exacte, umaniste şi limba maternă plus repartizare computerizată, ca acum. Ministrul Educaţiei ţine, însă, la varianta sa.
Ligia Deca, ministrul Educaţiei: După Evaluarea Naţională, care rămâne în aceeaşi formulă de până acum, limba şi literatura română, matematică şi limba maternă, pentru liceele care au avut concurenţă, pentru profilurile care au avut concurenţă, dacă liceele doresc, pot organiza concurs de admitere pentru 60 la sută din locuri.
Dragoş, elev: Vor fi subiecte mult mai dificile, deoarece colegiile vor să-şi selecteze copiii şi să-i ia pe cei mai buni, vor să ia elitele. Ar fi un fel de discriminare pentru persoanele care se străduiesc pentru nivelul mediu sau un pic peste medie, cum este la Evaluare.
Sindicaliştii nu acceptă ideea cu două examene
- Legile Educației, în avizare ministerială, ar putea fi aprobate pe 23 martie. Scandal pe noua formulă a...
- Educaţia digitală, un vis neîmplinit. Copiii, nevoiţi să care ghiozdane cât jumătate din greutatea lor
- Miruna Croitoru, reprezentant al Consiliului Elevilor, şi secretarul de stat Sorin Ion, despre Legile Educaţiei
Sindicaliştii din învăţământ nu acceptă ideea cu două examene, de evaluare şi de admitere la liceu.
Cornelia Stavri, FSLI: Într-o clasă vom avea elevi care au dat examen şi care au dat doar Evaluarea Naţională, vorbim aici despre o discriminare serioasă. Cred că admiterea la liceu trebuie sa fie identică pentru toţi elevii.
Sindicatele din învăţământ cred că varianta lor, cu examen extins, este soluţia cea mai bună.
Marius Nistor, Sindicat Spiru Haret: De ce ne este teamă să avem o testare pe competenţele pe care ar trebui sa le stăpânească la sfârşitul ciclului gimnazial?
Elevii nici nu vor să audă de trei materii în plus
Elevii, însă, nici nu vor să audă de trei materii în plus la Evaluarea Naţională. Se tem că asta le-ar aduce şi mai multe meditaţii.
Teodor, elev: Şi mama pune presiune pe mine şi tata la fel şi vor să iau o notă destul de mare în examen. E o stare aşa, de depresie, nu prea e ok.
Elisa, elevă: Aş zice mai degrabă ce înclinaţie are copilul. De exemplu, dacă vrea să se ducă la filologie, să dea română şi istorie sau alte materii. Pentru mate-info poate să fie matematică, fizică, informatică.
Mădălina Iacob, reporter Observator: Analiza Legilor Educaţiei se va face aici, la Guvern, în următoarele 2 săptămâni. 23 martie este termenul fixat de premier pentru aprobarea finală. Apoi legile pleaca în Parlament pentru dezbatere şi aprobare.
Dacă vor fi aprobate până la sfârşitul anului şcolar, legile noi se vor aplica de toamna viitoare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰