Antena Meniu Search
x

ASPIRE FOR TEACHERS: Programul pedagogic inovator pentru excelenţă în educaţie (FOTO)

Aspire for Teachers se desfăşoară în Poiana Braşov între 28 august şi 2 septembrie 2016, fiind un program pedagogic inovator pentru învăţători şi profesori de gimnaziu din şcolile publice din România. Aduce împreună cei mai talentaţi pedagogi din România şi America pentru a preda tehnici educaţionale şi de motivare a celor mici, pregătindu-i pentru provocările secolului XXI, din punct de vedere al cunoştinţelor, caracterului şi abilităţilor.

Aspire for Teachers se desfăşoară în Poiana Braşov între 28 august şi 2 septembrie 2016, fiind un program pedagogic inovator pentru învăţători şi profesori de gimnaziu din şcolile publice din România. Aduce împreună cei mai talentaţi pedagogi din România şi America pentru a preda tehnici educaţionale şi de motivare a celor mici, pregătindu-i pentru provocările secolului XXI, din punct de vedere al cunoştinţelor, caracterului şi abilităţilor.

Programul reuneşte unii dintre cei mai talentaţi dascăli români din sectorul public, oameni pasionaţi de meseria lor şi care pun interesele şi nevoile elevilor mai presus de orice. Aspire for Teachers a avut peste 500 de aplicaţii pentru cele 45 de poziţii deschise în program, aşa că procesul de recrutare a fost o adevărată provocare. O provocare frumoasă însă, căci echipa de recrutare a cunoscut şi selectat profesori vizionari, care înţeleg că aptitudinile şi atitudinile elevilor deprinse în şcoală trebuie să ţină pasul cu cerinţele secolului XXI. Mai mult, aceştia sunt oameni care au demonstrat iniţiativă şi creativitate atât în cadrul şcolii, cât şi în afara ei.

Curicula Aspire for Teachers se concentrează pe definirea educatorului modern şi pe tehnicile didactice cu impact ridicat asupra elevilor. Dascălii Aspire vor avea şansa să descopere cele mai noi şi eficiente tehnici educaţionale de predare şi de motivare a elevilor, adaptate la provocările şi nevoile curente. Se va discuta despre axiomatica valorilor în educaţie, competenţele educaţionale pentru societatea contemporană, psihologia copilului, modele de lucru eficiente şi cele mai relevante strategii didactice aplicate astăzi cu succes de profesori de valoare. De asemenea, încurajarea gândirii critice, stârnirea curiozităţii, personalizarea metodelor pedagogice în funcţie de nevoile fiecărui elev, gestionarea relaţiei cu părinţii, sunt teme incluse în program.

Misiunea Aspire for Teachers este să se alăture mişcării pentru excelenţă în educaţia din România. Programele Aspire oferă învăţătorilor şi profesorilor metode inovatoare de predare şi interacţionare cu elevii, coroborate cu suport şi mentorat. Îşi propune să descopere, dezvolte şi conecteze următoarea generaţie de profesori lideri din România.

REZUMATUL PROGRAMULUI

Aspire for Teachers se bucură de sprijinul unor speakeri cu experienţă îndelungată în modele educaţionale de succes. Programul a început cu o zi dedicată sistemului de educaţie construit în jurul valorilor, iar întreaga activitate a fost facilitată cu mult entuziasm de Marian Stas, profesor de matematică aplicată pe politici publice la Harvard University, Kennedy School of Government. Participanţii au învăţat şi fundamentat noţiuni teoretice prin intermediul testului de personalitate Life Style Inventory, descoperindu-şi stilurile şi valorile individuale. Au urmărit apoi două modele de educaţie bazată pe punerea în practică a valorilor descoperite- Templul lui Knecht şi King’s Speech. Nu în ultimul rând, dascălii au descoperit ce înseamnă să fii asertiv şi să formulezi corect problema unui argument.

Cea de-a doua zi a debutat sub îndrumarea Alexandrei Anton, care a făcut o incursiune în modelul de educaţie finlandez. Alexandra are o experienţă îndelungată în educaţia finlandeză, absolvind masterul ‘Învăţare, Medii de Învăţare şi Sisteme Educaţionale’ la Universitatea Turku din Finlanda şi deschizând ulterior centrul educaţional Yuppy Koti la Ploieşti, ce are ca sursă de inspiraţie sistemul finlandez. Astfel, Alexandra a vorbit despre dificultatea schimbării mentalităţilor, antrenându-i pe profesori într-un exerciţiu practic de conştientizare a acestora, bazat pe cercetări în domeniu. Mai mult, ea le-a vorbit participanţilor despre miturile şi realităţile educaţiei finlandeze, cât şi despre modalităţile de adaptare a bunelor practici din acest sistem la realităţile sociale româneşti. În a două parte a acestei zile, dascălii au ascultat-o pe Dorina Gîrbovan, profesor la Transylvania College şi absolventă de mastere în chimie şi fizică la universităţi din SUA. Dorina le-a vorbit participanţilor depre învăţarea bazată pe cercetare, menită să îi scoată pe copii din zona de confort şi să îi provoace să îşi atingă potenţialul individual. A prezentat o serie de metode prin care elevii pot învăţa într-un mod neobişnuit concepte de bază din domeniul ştiinţelor, cum ar fi echilibrul. Dorina i-a surprins cu un filmuleţ realizat de o parte dintre elevele ei de clasa a 12-a, în care fetele au evidenţiat acest concept prin intermediul sportului, ele fiind sportive de performanţă. A demonstrat în acest fel că orice activitate de învăţare se poate transforma într-un succes, atâta timp cât copilul este încurajat să îşi dezvolte propriile capacităţi pentru a ajunge la un scop definit.

A treia zi a reuşit de asemenea să îi provoace pe profesori, continuând dezvoltarea conceptului de învăţare bazată pe cercetare. Iulia Bratfalean-Igna şi Mihaela Romaniuc, formatoare la Transylvania College, au vorbit despre rolul pe care conceptul de învăţare îl joacă în cultivarea competenţelor necesare secolului XXI, dintre care cele mai importante sunt gândirea critică şi rezolvarea problemelor. Copiii trebuie să devină partenerii dascălilor în procesul de învăţare, căutând alături de ei răspunsuri la întrebări cât mai complexe şi creative legate de temele de predare. Tinerii îşi asumă în acest fel responsabilitatea propriei educaţii, încercând să înţeleagă în profunzime, şi nu doar la nivel superficial, informaţiile descoperite.

După-amiaza celei de-a treia zi a fost animată de workshopul lui Doug Mader şi Andrew Wheatley, profesori la Sycamore High School în Statele Unite, unul din top 5% dintre cele peste 22,000 licee din America. Participanţii au identificat alături de aceştia competenţele relevante pentru 2020 pe care elevii vor trebui să le deprindă, precum gândirea creativă, inteligenţa emoţională, gândirea critică sau managementul oamenilor. Cheia reuşitei însă în dezvoltarea acestor abilităţi o reprezintă relaţia dintre profesor şi elev. Astfel, dascălii trebuie să creeze un mediu sigur pentru copii, în care aceştia să se simtă iubiţi, apreciaţi şi încurajaţi, chiar şi atunci când întâlnesc obstacole în drumul lor, în loc de reuşite. Ultima parte a sesiunii s-a axat pe conceptul de ‘învăţare vizibilă’, potrivit căruia profesorii şi elevii trebuie să ştie constant din ce punct pornesc în ceea ce priveşte cunoştinţele, unde îşi propun să ajungă şi care sunt modalităţile de a atinge acele obiective.

Urmează încă două zile de program la fel de pline de informaţii pentru dascălii români. Prima dimineaţă de septembrie o vor începe alături de Mihaela Feodorof care, după 16 ani petrecuţi ca Directoare de Resurse Umane în BRD Societé Generale, unde a coordonat echipa de recrutare, acoperind un volum de peste 6.500 de noi angajări, a lansat Your Way, o platformă de identificare şi dezvoltare a potenţialului copiilor, colaborând îndeaproape cu psihologi specializaţi în lucrul cu minorii. La Aspire for Teachers, Mihaela va explora alături de participanţi relaţia copil-părinte-profesor, necesară dezvoltării armonioase a elevilor, atât din punct de vedere personal, cât şi academic. Mai mult, Ana Maria Brezniceanu şi Florina Silivestru se vor alătura demersului Aspire pentru a prezenta bunele practici din educaţia Montessori, dar şi pregătirea contextului benefic pentru dezvoltarea copilului. Participanţii vor afla despre caracteristicile copilului la diferite vârste, despre învăţare, importanţa mediului şi a echilibrului între libertatea oferită copilului şi gradul său de responsabilitate. Programul se va încheia cu o zi dedicată proiectelor finale, în cadrul cărora participanţii vor veni cu un plan de acţiune menit să aducă o schimbare în comunitatea lor, axându-se pe valori, psihologia relaţiilor, strategii didactice şi bune practici.

TESTIMONIALE

Aspire for Teachers este o iniţiativă vizionară. Am simţit că principiile înglobate în acest demers minunat vor deveni repere pentru noi, cei care am participat la AfT 2016. AfT înseamnă, pentru mine, locul unde începe schimbarea în educaţie prin intermediul nostru, profesorii Aspire, cu ajutorul trainerilor de talie internaţională. Am beneficiat de un program de coaching personal şi profesional la cel mai înalt nivel, cadrul fiind unul de excepţie. Prieteniile ce s-au legat în timpul acestor zile minunate vor continua prin dezvoltarea proiectelor de colaborare şi schimburi de experienţă. Aspire face diferenţa! (Ababei Ana Elena, profesoară de limba engleză la clasele I-VIII în Moineşti, judeţul Bacău)

Profesionalism, calitate, respect şi nu în ultimul rând valori. Pe toate acestea le-am găsit înglobate de minunata echipă Aspire în cursurile inovatoare pentru noi, cei 43 de profesori pasionaţi de meseria lor. Experienţele noastre didactice reprezintă şi ele lecţii de o deosebită valoare. Modul de organizare impecabil, speakerii care ne-au transmis într-un mod fascinant informaţii şi energie, colegii pasionaţi de meserie, îmi susţin crezul că DA, PUTEM! Putem schimba faţa actuală a învăţământului! Putem fi promotorii învăţământului de calitate bazat pe valori! (Cătălin-Daniel Cărăuşu, profesor de matematică la clasele V-VIII în Negreşti, judeţul Vaslui)

Aspire for Teachers este o iniţiativă Aspire Academy, program care îşi propune să descopere, dezvolte şi conecteze tineri lideri din regiune, oferindu-le programe predate de profesori de la Harvard, Stanford şi alte universităţi de renume din America, combinate cu workshop-uri ţinute de cei mai de succes manageri şi antreprenori locali. Proiectul a luat naştere în 2010 şi adună în comunitate peste 500 de alumni în peste 30 de ţări.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Evenimente » ASPIRE FOR TEACHERS: Programul pedagogic inovator pentru excelenţă în educaţie (FOTO)