Antena Meniu Search
x

Document Când începe starea de alertă în Sectorul 1 şi ce măsuri vor fi luate. Clotilde Armand a încercat să rezilieze contractul cu Romprest

Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat vineri hotărârea privind instituirea stării de alertă și a măsurilor ce vor fi luate pentru a rezolva criza gunoiului din Sectorul 1 al Capitalei.

Cornel Preda
de Cornel Preda

la 23.07.2021, 15:43

Starea de alertă va intra în vigoare pe 24 iulie, ora 00.00, la nivelul Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti pe o durată de maxim 30 de zile de la data publicării hotărârii.

Pe timpul stării de alertă, Primăria Sectorului 1 va putea contracta servicii de colectare, transport şi sortare a gunoiului menajer şi stradal în regim de maximă urgenţă de la operatori autorizaţi. De asemenea, autorităţile publice locale ale Sectorului 1 vor asigura posibilitatea continuării contractului de salubrizare de către Romprest, iar poliţia locală, alături de Poliţia Română, vor face controale privind depozitarea ilegală a deşeurilor.

În plus, Primăria Sectorului 1 trebuie să elaboreze o strategie pe termen mediu pentru prevenirea apariţiei tipului de risc generat de eşecul serviciului public de salubrizare.

Măsurile ce vor fi luate în regim de urgenţă în Sectorul 1

Pe acelaşi subiect

Potrivit acestei hotărâri, măsurile care vor fi luate în regim de urgență pentru creșterea capacității de răspuns și diminuarea impactului riscului generat de eșecul serviciului public de salubrizare de la nivelul Sectorului 1 sunt următoarele:

  • Contractarea, prin intermediul aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1, de servicii de colectare, transport și sortare a gunoiului menajer și stradal în regim de maximă urgență de la operatori autorizați numai pe perioada stării de alertă și cu respectarea normelor concurențiale, a transparenței, egalității de tratament și a prevederilor legale referitoare la eficiență, eficacitate și legalitatea cheltuirii fondurilor publice;
  • Întocmirea unei strategii pe termen mediu de către autoritățile publice locale ale Sectorului 1 privind prevenirea apariției tipului de risc generat de eșecul serviciului public de salubrizare la nivelul Sectorului 1;
  • Compartimentele funcționale cu atribuții în domeniu din cadrul aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1 vor informa Prefectul Municipiului București în datele de 30.07.2021, 06.08.2021 și 13.08.2021 cu privire la stadiul întocmirii strategiei prevăzute mai sus;
  • Intensificarea de către Poliția Locală, cu sprijinul Poliției Române, a controalelor/ verificărilor privind depozitarea ilegală de deșeuri;
  • Poliția Locală a Sectorului 1 și Direcția de Utilități Publice, Salubrizare și Protecția Mediului vor monitoriza zilnic și vor trimite membrilor Comitetului Local pentru Situații de Urgență și Prefectului Municipiului București informații periodice privind evoluția situației din teren, respectiv cantitatea de deșeuri colectată zilnic, cu defalcare pe fiecare operator, cantitățile de deșeuri predate către operatorii de gropi ecologice în vederea depozitării finale, numărul de procese-verbale de constatare a contravențiilor întocmite de Compartimentul Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Sector 1 cu privire la nerespectarea legislației în domeniul gestionării deșeurilor de către operatorii economici și populație;
  • Autoritățile publice locale ale Sectorului 1 vor asigura posibilitatea continuării contractului de salubrizare de către Compania Romprest Service SA.
  • Hotărârea adoptată astăzi de către Comitetul Local pentru Situații de Urgență Sector 1 a avut la bază acordul Prefectului Municipiului București pentru instituirea stării de alertă și a ținut seama de Raportul privind analiza de risc a stării potențial generatoare de situații de urgență în Sectorul 1 ca urmare a incapacității firmei Romprest de a colecta deșeurile municipale. Acest Raport a fost elaborat de Grupul de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de epizootii, epidemii, de producerea de îmbolnăviri în masă, contaminarea produselor vegetale și animale și eșecul serviciilor utilităților publice locale constituite în cadrul Comitetului Local pentru Situații de Urgență Sector 1.
  • Starea de alertă va înceta înainte de expirarea termenului de 30 de zile atunci când analiza factorilor de risc indică faptul că nu mai există riscul care a condus la declararea acesteia.

Clotilde Armand a încercat să rezilieze contractul cu Romprest

Profitând de declararea stării de alertă, Clotilde Armand a încercat să rezilieze imediat şi contractul cu Romprest.

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a acuzat PNL şi PSD că au boicotat şedinţa Consiliului Local unde pe ordinea de zi era înscris un proiect de hotărâre prin care să fie mandatată primăria în promovarea unei acţiuni de reziliere a contractului de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe raza administrativ – teritorială a Sectorului 1.

Filiala PNL Sector 1 a reacţionat la acuzaţiile primarului, a adresat o scrisoare deschisă în care le-a spus cetăţenilor că Armand le sacrifică în mod cinic binele, sănătate şi calitatea vieţii. „Executarea contractului de salubritate ţine doar de primar, iar primarul nu are nevoie de împuternicirea Consiliului Local pentru a cere instanţei rezilierea contractului”, mai arată organizaţia liberală.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Evenimente » Când începe starea de alertă în Sectorul 1 şi ce măsuri vor fi luate. Clotilde Armand a încercat să rezilieze contractul cu Romprest