Video "Cârtiţa" gigant care va săpa metroul Gara de Nord - Otopeni. Are peste 100 de metri lungime
Lucrările la Magistrala 6, care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni, au trecut la nivelul următor. Pe şantierul viitoarei linii de metrou au ajuns piesele gigant ale "cârtiţei" care va începe forajul în mai puţin de o lună. Oficialii din ministerul Transporturilor spun că vom ajunge la aeroport cu acest mijloc de transport până în 2028-2029. Nicio şansă ca aceste promisiuni să poată fi îndeplinite, spun specialistii în infrastructură.
În miezul nopţii, primele piese ale "cârtiţelor" care vor săpa tunelurile viitoarei magistrale de metrou au ajuns pe şantier. Înainte de a fi aduse din Turcia în România, ele au fost supuse mai multor teste.
Mașinăria pentru săpat tuneluri, "cârtiţa" cum i se spune informal, este un utilaj agabaritic, care cântărește sute de tone și este alcătuit din mai multe piese care vor fi montate, în următoarele zile, pe șantierul Magistralei 6, care leagă metroul de aeroportul Otopeni. Însă, ca utilajul să poată fi montat, a fost mai întâi necesară instalarea unei macarale uriașe, de genul celor folosite în porturi, pentru ca piesele să fie coborâte până la adâncimea necesară forării.
Lucrările, în valoare de peste 10 miliarde de lei, vor începe în martie-aprilie
Treizeci de piese alcătuiesc utilajul uriaş. Puse cap la cap, ele măsoară peste 100 de metri lungime. Cârtiţa va începe săpăturile de la staţia Tokyo, în zona centrului comercial din Băneasa, şi va ieși la suprafaţă, după 7 kilometri şi luni întregi de forat, în apropiere de actuala staţie de metrou 1 Mai, unde, pe viitor se va realiza joncţiunea cu Magistrala 4.
- Will Wise, fost baschetbalist, diagnosticat cu cancer în stadiu terminal. A început să acuze simptome "ciudate"...
- Metroul se extinde, pe hârtie. Sunt promise trei mari magistrale, dar fiecare proiect întâmpină probleme
- M4 Gara de Nord-Gara Progresu. De când am putea circula pe noua magistrală
- Greva de la Metrorex a luat sfârşit, după negocierile de la Guvern. Mecanicii revin la muncă din concediu medical
- Metrorex câştigă negocierile. Guvernul promite salarii mai mari cu 1.050 de lei brut şi excepţii de la OUG...
"Sfârşitul lunii martie, începutul lui aprilie va începe efectiv forajul pe firul 1. Pe măsură ce avansează în săpătură, vor aduce şi componentele celei de-a doua instalații de foraj, iar la distanță de 150-200 de metri, va începe să foreze şi cea de-a doua instalație, probabil că în luna mai", a declarat Ionel Scriosteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.
Alte două cârtiţe vor fi aduse pentru săpăturile de pe a doua secţiune, care se termină la aeroportul Otopeni. Pe ambele şantiere sunt firme turceşti, iar valoarea totală a lucrării se ridică la peste 10 miliarde de lei, bani din PNRR, granturi şi de la bugetul de stat.
"Termenul este 2028, în aşa fel încât de la Piaţa 1 Mai, până la aeroportul Otopeni să se poate circula, maximum, dacă mai apar elemente noi, maximum în 2029", a completat secretarul de stat.
Specialiștii contestă termenul de finalizare
Experţii în infrastructură nu cred, însă, că aceste termene pot fi respectate.
"Şansele ca să mergem, în 2028, cu metroul până la Otopeni, sunt zero! Din acelaşi ciclu cu: dacă ne aducem aminte că o să mergem cu metroul ăsta, la Euro", a explicat Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.
În decembrie 2017, Ministrul Transporturilor de la acel moment, Felix Stroe promitea acest lucru în şedinţa de Guvern.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 km, linia va cuprinde 12 stații de metrou, unele denumite după capitalele lumii: Tokyo, Washington, Paris sau Bruxelles.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰