Video Cinematografele din România pierd sute de mii de spectatori, care se mută la teatru
Cinematografele pierd spectori: două milioane într-un an. Românii se întorc la teatru, în schimb. Preferă emoţia transmisă de actori în carne şi oase. Încurajaţi, regizorii plănuiesc spectacole tot mai complexe, care vor scumpi biletele, dar nici aşa bucureştenii nu se gândesc să renunţe la piesele favorite.
După pandemia de Covid, care a golit teatrele, românii redescoperă plăcerea spectacolelor jucate cu casa închisă. În schimb, cinematografele pierd public. Mai ales tinerii preferă platformele de streaming, pe care filmele apar la scurt după premiera de pe marele ecran.
"Sunt anumite perioade, ca acum de exemplu, in care este destul de slab. Pentru tineri este pacat, este o pierdere, ca se indeparteaza de aceasta zona", a declarat Iulian Nicolae, director cinema.
Tot mai puţini români vin la cinema: anul trecut, doar 11,2 milioane de spectatori, cu aproape două milioane mai puţin decât în 2023. Tinerii preferă să dea sălile de cinema pe cele de teatru sau să vizioneze filmele direct acasă.
Cinematografele din România pierd sute de mii de spectatori, care se mută la teatru
Sălile de teatru şi de concert din toată ţara au avut cu 800.000 mai mulţi spectatori anul trecut decât în 2023. Teatrul Avangardia din Bucureşti, o companie independentă de spectacole, se mândreşte cu o comunitate de spectatori pasionaţi, adunată în jurul devizei „Nu doar o piesă montată pe scenă, ci o experienţă.“
"Avem şi tineri, şi liceeni, avem şi pensionari, avem din toarte categoriile de vârstă. Provocarea este cum îi aduci din nou în ofline. Ajungi la ei ducându-te acolo unde sunt ei, în social media, comunicând pe limba lor", a declarat Mihaela Stanca, producator general teatrul Avangardia.
Multe dintre teatrele din Bucureşti joacă spectacolele cu casa închisă.
Şi chiar dacă o să scumpească acum biletele că am înţeles că se vor scumpi, probabil că va veni lumea.
Încurajaţi de săli pline, actorii caută să se apropie de tineri - merg şi ei pe reţelele sociale, ca să le povestească despre magia teatrului.
"Migrarea oamenilor spre teatru se întâmplă în primul rând, pentru ca oamenii s-au săturat să stea în faţa monitoarelor şi atunci cred că simt nevoia de ceva viu, cred că simt nevoia de poveşti. Cred că teatrul are emoţie şi oamenii mai vin la teatru să şi simtă. Actorii au început şi ei să iasă pe reţelele de socializare, să- şi promoveze spectacolele", a declarat Marius Manole.
Săptămâna trecută, consilierii municipali din Bucureşti au aprobat mărirea tarifelor la teatrele Bulandra, Metropolis și Evreiesc.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰