Video Cum au evitat doi mecanici o catastrofă, seara trecută, la metrou. Totul a pornit de la un tren vechi de 40 de ani, care s-a defectat între Timpuri Noi şi Mihai Bravu
Metrorex cataloghează incidentul drept o eroare umană. Mai precis, o greşeală de schimbare de macaz, care a dirijat unul dintre trenuri pe sensul greşit. Se fac verificări acum, iar ministrul Transporturilor a cerut companiei Metrorex să prezinte un raport privind cauzele tamponării.
Angajaţii Metrorex recunosc că incidentul de aseară se putea termina cu o catastrofă, iar cauzele sunt multiple. Doar prezenţa de spirit şi experienţa mecanicilor au făcut ca o tragedie să fie evitată la milimetru.
Două trenuri s-au nimerit pe aceaşi linie, din sensuri diferite, iar când şi-au dat seama că se vor ciocni, mecanicii au făcut tot ce le-a stat în putinţă să evite asta. Unul a frânat trenul brusc, celălalt, care era staţionat, a semnalizat cu lumini şi acustic pentru a se face observat.
Trenurile s-au oprit la câţiva centimetri unul de celălalt, iar câmpul electromagnetic din cuple, acei tamburi din faţa vagoanelor, a făcut ca ele să se atingă, fără însă a fi provocate pagube.
Sindicatul liber din metrou: trenurile vechi sunt un pericol public, se strică des şi nu există piese de schimb pentru ele
- "Trebuie să coborâm că murim. Băi, deschide ușa!" Filmul incidentului de la metrou, după ce două trenuri s-au...
- Incident pe Magistrala 1 de metrou, după ce două trenuri s-au întâlnit pe aceeaşi linie. Staţiile s-au...
- Câte stații va avea noua linie de metrou M4, dintre Gara de Nord şi Gara Progresul
Este o anchetă în desfăşurare, în acest moment, sunt cauze tehnice, dar şi umane care au dus la acest incident. Totul a fost provocat întâi de un tren vechi, de 40 de ani, care s-a defectat între staţiile Timpuri Noi şi Mihai Bravu. Un al doilea tren, nou, venit din spate, a primi comanda să o ia înapoi. Iar de aici se va stabili exact ce s-a întâmplat.
Cert este că cel de-al doilea vagon s-a îndreptat spre cel de-al treilea, care era oprit într-o staţie şi s-a ciocnit uşor de el.
Sindicatul liber din metrou acuză că mecanicii sunt obosiţi, pentru că lucrează pe un program aglomerat întrucât există un deficit uriaş de oameni, peste 800, şi pot apărea cauze umane pentru producerea unor incidente, cum a fost cel de seara trecută. De asemenea, cei din sindicat acuză că trenurile vechi sunt un pericol public, se strică des şi nu există piese de schimb pentru ele.
Este un semnal de alarmă pe care sindicaliştii din metrou îl trag şi cer ministerului Transporturilor să deblocheze posturile blocate şi, de asemenea, să aloce mai mulţi bani pentru investiţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰