Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video EXPERIMENT. O călătorie cu trenul pe caniculă arată ca în India. "Moarte, murim, n-avem aer"

Codul portocaliu de caniculă a adus joia neagră pe calea ferată. Mii de pasageri au simţit că leşină în trenurile fără aer condiţionat, care abia s-au târât pe şine ori au rămas blocate pe câmp, în soarele năucitor. Observator a călătorit astăzi cu aceeaşi garnitură cu care a fost în urmă cu exact un an. Situaţia nu s-a îmbunătăţit deloc. Călătorii se sufocă în continuare de cald şi recurg la improvizaţii periculoase. 

de Mădălina Chiţac

la 20.06.2024 , 20:29

Cu uşa deschisă. Aşa se circulă cu trenul în anul 2024. Ca să mai vină puţină răcoare, pentru că nu există aer condiţionat! 

"E normal să se circule cu uşa deschisă? Nu este! Doar nu suntem în India, doamnă. Asta este România!", spune, revoltat, un călător.

Trenurile CFR, un calvar pentru călători

Vezi și

Trenul CFR Bucureşti - Târgovişte a plecat la timp, dar deja încins. La ora 14 şi 15 minute când a pornit, temperatura resimţită era 42 de grade Celsius, iar înăuntru, cuptor.

Pe acelaşi subiect
  • "Moarte! Murim! N-avem aer! Suntem bolnavi, ne sufocăm
  • Bine ar fi să ne bage şi nouă trenuri cu aer, cu condiţii!
  • Aşa se întâmplă când la conducerea CFR-ului se află oameni care habar nu au de calea ferată. Sunt puşi acolo politic. 
  • Banii noştri de pe abonament unde se duc?", exclamă, cu furie alţi călători. 

Calvarul pe calea ferată a început de aseară. O locomotivă defectă a fost înlocuită după două ore şi jumătate, timp în care 300 de pasageri din trenul Bucureşti - Budapesta au stat în câmp, în vagoane încinse, fără aer condiţionat. Doi călători au avut nevoie de intervenţia ambulanţei. 

Nici trenurile de la aeroport nu au aer condiţionat

Trei din 10 trenuri de stat nu au instalaţii de climatizare, anunţă CFR Călători. Vagoanele care sunt dotate cu aparate de răcire rămân, de multe ori, la fel de încinse. 

"Subfinanţarea CFR Călători duce la lipsa de fonduri necesare pentru achiziţia de piese de schimb. Şi atunci apar multe probleme. Cu freonul, cu instalaţiile care sunt vechi. Care, din construcţie, nu fac faţă la astfel de temperaturi", spune Rodrigo Maxim, liderul sindicatului CFR. 

"Sunt situaţii punctuale unde se întâmplă defecţiuni. Rutele cele mai vitregite sunt rutele secundare", spune Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători.

Doar în Gara de Nord din Bucureşti, trenurile aveau aproape 600 de minute întârziere în seara aceasta, la ora 18. 

Mădălina Chiţac Like

Mi-am dorit mereu să am locul ăla de muncă “ieșit din tipare”. Îmi plac oamenii și lucrurile palpitante, îmi place imprevizibilul și ineditul. Iar reporteria are din plin așa ceva.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » EXPERIMENT. O călătorie cu trenul pe caniculă arată ca în India. "Moarte, murim, n-avem aer"