Video Grevă CFR vineri, 15 septembrie. Timp de două ore, circulaţia trenurilor va fi întreruptă
Avertisment pentru pasagerii care vor să meargă cu trenul în acest sfârşit de săptămână. Fără nicio întârziere, angajaţii CFR intră în grevă de avertisment.
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane organizează, pe 15 septembrie, o grevă de avertisment, cu scopul de a atrage atenţia asupra lipsurilor cu care se confruntă. Printre cererile sindicaliştilor se numără creşterea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru din gări şi depouri pentru inginerii şi lucrătorii feroviari.
Grevă CFR pe 15 septembrie
"Vineri, între orele 7 şi 9 dimineaţa, trenurile nu vor circula. Cei mai afectaţi vor fi navetiştii. Protestul este organizat de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare şi mai reprezentativă organizaţie a ceferiştilor, care este afiliată Blocului Naţional Sindical (BNS)", spune Iulia Pop, reporter Observator.
"Sindicaliştii cer pe această cale statului să cumpere locomotive şi vagoane noi, să le mărească salariile şi să acopere deficitul de 6.000 de angajaţi. Acest deficit a generat de-a lungul anilor ore suplimentare uriaşe de ordinul zecilor de mii", adaugă Iulia Pop, reporter Observator.
- Angajaţii CFR anunţă o grevă de avertisment pe 15 septembrie. "Companiile de stat de la calea ferată vor...
- Şoferii STB cer 10.000 de lei salariu, sau ameninţă că blochează iar Capitala. Lunga listă de cerinţe, de la...
- Protest la sediul Ministerului de Interne. Poliţiştii vor să-și ceară drepturile în stradă: revendicările...
Ce revendicări au ceferiştii
Sindicaliştii precizează motivele pentru care au decis să organizeze greva de avertisment CFR din 15 septembrie:
- Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
- Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.
"Pentru readucerea structurii feroviare româneşti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de ţară corect coordonat cu structurile europene şi finanţat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanţat, iar deschiderea unor şantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul ţării", au transmis sindicaliştii.
- -Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern
"Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii, cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii. Politicienii aflaţi în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să ştie că excepţiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiţionat, nu rezolvă problema", se mai arată în comunicatul de presă emis de sindicalişti.
- Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti.
"Se aminteşte din ce în ce mai rar că în astfel de condiţii de salarizare, dar mai ales având în vedere relaţia greşită care se construieşte între management şi lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unităţi strategice pentru economia româneasca, vor rămâne fără angajaţi", arată sindicaliştii.
Potrivit acestora, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.
- Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar
"Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari", au mai precizat sindicaliştii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰