Video Mamaia are tot mai puţini turişti, dar introduce o nouă taxă pentru cei care mai vin. Hotelierii visează să atragă oameni din străinătate
Turiștii care ajung în această vară la Mamaia, vor plăti o nouă taxă. Vor achita la recepţie unu la sută din valoarea sejurului. Banii ar urma să fi folosiţi pentru promovarea staţiunii. Această taxă există deja în Eforie sau Mangalia, dar și în București sau alte oraşe europene.
Măsura ar putea să intre în vigoare de la începutul acestui sezon estival. Autorităţile speră că vor strânge jumătate de milion de euro din banii pe care îi vor colecta atât de la turişti cât şi de la hotelieri.
George Măndilă, consilier primar: Acesti bani, fiind o taxa speciala de promovare si dezvoltare turistica vor fi virati catre Organizatia de Management a Destinatiei Mamaia-Constanta.
Andreea Filip, reporter Observator: Banii din aceste taxe vor fi folosiți pentru organizarea de evenimente, concerte, expoziții, târguri și pentru o strategie de marketing care acum lipsește pe plan extern.
Toţi agenţii economici de pe litoral plătesc o taxă de promovare
- Ofertă pentru turiștii care aleg Oradea: intrare liberă la muzee, transport gratuit și reduceri la restaurante
- Vremea bună a atras turiștii pe litoral. Cu ce se pot delecta cei care aleg să-și petreacă weekendul la mare
- Ameninţarea ascunsă din Marea Neagră. Pescarii români ar putea primi o misiune care să salveze vieţi
Promisiunile vin în contextul în care Constanţa nici măcar nu a fost prezentă la târgul de turism de la Bucureşti, din luna februarie. Iar România a lipsit de la cel mai important târg de profil organizat la Berlin, la începutul lunii.
Cristian Barhalescu, fost secretar de stat Ministerul Turismului: Trebuie sa fim constienți că destinațiile care nu se promovează nu există. Pentru a avea turiști trebuie să ne promovăm și acum există online. Acolo trebuie să ne concentrăm. Faptul ca a lipsit Constanța de la târgul de la București sau România de la Berlin, e o pata neagră.
În acest moment, toţi agenţii economici de pe litoral plătesc o taxă de promovare. Cei care deţin terenuri amenajate pentru activităţi sportive plătesc 100 de lei pe an. Restaurantele achită 2000 de lei pe an, iar hotelierii 4000 de lei. Banii astfel colectaţi sunt folosiţi pentru promovarea turistică. Doar că numărul turiştilor a scăzut constant din 2019, se plâng oamenii de afaceri din turism.
Nicolae Bucovală, hotelier: Mamaia are o scădere de 10% față de anul trecut când am avut o scădere de 30%, dar și de 50%. Anul asta stam ceva mai bine, 10% suntem încă pe minus.
Sebastian Puzvana, hotelier: Trebuie să aducem turiști străini în Mamaia. Mamaia nu există ca destinație. Nicio stațiune de pe litoralul românesc.
Taxa de staţiune există deja pe litoralul româneasc. La Eforie, fiecare turist plăteşte 3 lei pe zi, iar în Mangalia tariful este de 5 lei pe zi. De altfel, astfel de taxe se percep peste tot în lume. În marile capitale din Europa, taxele sunt cuprinse între 3 și 8 euro. Iar în Bucureşti, de anul acesta, a intrat în vigoare taxa de 2% din valoarea totală a cazării.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰