Antena Meniu Search
x

Video Evoluţia Eugeniei, biscuitele devenit brand de ţară. Tehnologia a luat locul angajaţilor pentru a împărţi mereu crema în mod egal

Ştii gustul ăla pe care e suficient să închizi ochii ca să-l simţi din nou şi să-ţi lase gura apă? Romul, scorţişoara, cojile rase din portocala pe care o aşteptai, cuminte, să se coacă pe şifonier? Amintirea căminului în care ai crescut. Ne amintim azi de cel mai dulce dulce al copilăriei, o gustare cât un brand de ţară, o aromă pe care nu e român cine nu o recunoaşte dintr-o mie.

Andreea Filip
de Andreea Filip

la 27.01.2022, 08:19

Vezi și

Darius are 6 ani. Preferinţele lui în materie de dulciuri sunt, ca ale oricărui copil de vârsta lui, dependente de reclamele pe care le vede la televizor. Pe scurt, nu e, neapărat, prieten cu biscuiţii cu cremă de cacao şi rom. 

Există un ritual de care cu siguranţă foarte mulţi români îşi aduc aminte, din copilărie. Atunci când aveam un astfel de biscuite, primul lucru pe care îl făceam era să-l desfacem şi să savurăm crema. Ce nu ştiu nici Darius şi nici verişorii lui e că Eugenia pe care o savurează în stilul lor original a împlinit, deja, 70 de ani.

Citește și: Ce schimbări apar în corpul tău dacă renunți la zahăr. Motive care să te ajută să-ți învingi pofta de dulce

Accesibili oricui în comunism, biscuiţii care îndulcesc de zeci de ani pauzele de la şcoală se produc şi azi, la foc continuu, într-o fabrică de la malul mării. 

Andreea Cojanu, manager producție: "Ingredientele principale sunt făina, grăsimea de palmier, zahărul, cacao, şi aromele specifice. Aroma de rom, aromă de ciocolată, de lămâie, de lapte, în funcţie de sortimentul de biscuiţi."

În fabrica celebrului biscuite cu cremă de rom se lucrează zi și noapte, în trei schimburi, 24 de ore din 24.  Sunt patru zone de coacere. Fiecare biscuit stă 5 minute la o temperatură de 250 de grade Celsius. Mai ştiţi cum întotdeauna eugenia celuilalt copil avea mai multă cremă? Tehnologia a rezolvat această problemă. Acum, toţi biscuiţii sunt la fel. 

Eugenia, un brand de la finalul celui de-al Doilea Război Mondial

Şi poate cel mai important moment este atunci când biscuiţii îşi iau savoarea. Dacă în urmă cu 60 de ani, două doamne în halat alb puneau crema între cei două părţi manual, acum totul este tehnologizat, iar calculatorul stabileşte exact cantitatea de cremă. Deşi aici e singura firmă care deţine brandul Eugenia, desertul e produs şi-n alte colţuri ale României, sub alte denumiri, dar după o reţetă similară. 

Mihai Neagu, director companie: "Este unul dintre cele mai vechi, ca să nu le spunem bătrâne, branduri, practic, de la finalul celui de-al Doilea Război Mondial, când a fost o mare criză de cereale şi implicit de făină, americanii ne-au trimis undeva la 900 de vagoane de cereale şi atunci sunt şi primele datări, practic, ale brandului. În Constanţa, în Brăila şi în Timişoara erau cele trei fabrici mari.

Reţeta originală este păstrată cu sfințenie pentru ca gustul să fie acela pe care îl ştim din copilărie. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Exclusiv Observator » Evoluţia Eugeniei, biscuitele devenit brand de ţară. Tehnologia a luat locul angajaţilor pentru a împărţi mereu crema în mod egal