Video Pufuleţii româneşti care au cucerit lumea. Pleacă din Băicoi şi ajung pe rafturile magazinelor din New York, Paris sau Dubai
Pleacă din Băicoi şi ajung pe rafturile magazinelor din New York, Paris sau Dubai. Vorbim despre... pufuleţi. Gustarea cu gust pur românesc, ajunsă un adevărat brand de ţară. Afacerea începută într-un subsol de casă a prins de la an la an proporţii uriaşe. De la câteva pachete pe zi, acum, pe uşile fabricii din Prahova, ies zilnic peste un milion de pungi de pufuleţi.
Povestea pufuleţilor româneşti care au cucerit lumea a început în 1995, în Ploieşti, când doi colegi de facultate au decis că vor să devină antreprenori.
Eliodor Apostolescu: Am început din subsolul casei părinteşti, când eram student. Vindeam îngheţată la colul străzii, apoi am produs îngheţată, ne-am exitins la mai multe coluţuri de stradă. CUT Când s-a terminat facultatea, ne-am întrebat ce facem de la toamnă, am zis că e nevoie de o activitate continuă şi aşa a venit ideea pufuleţilor.
Cu un expandor la mâna a doua, au reuşit, după mai multe încercări, să transforme mălaiul în pufuleţi.
Eliodor Apostolescu: Nu erau nici pe departe la calitatea pe care o cunoaştem astăzi. E o tehnologie pe care am inventat-o, patentat-o şi brevetat-o mulţi ai mai târziu.
- Afacere cu ciocolată belgiană pe plaiuri mioritice. Povestea familiei pentru care România a devenit "acasă"
- Afacere de familie cu migranţi la Timişoara: "Au fost foarte curajoşi să se ocupe de aşa ceva"
- Un model de business, un model de ţară. Cea mai mare companie românească de comerţ online, pornită dintr-un...
Povestea începută la subsolul casei continuă astăzi într-o fabrică ce se poate mândri cu cea mai mare capacitate de producţie de pufuleţi din toată Europa, întinsă pe mai bine de 30 de hectare.
Eliodor Apostolescu: Atunci am vândut prima pungă, acum am ajuns să vindem câteva miliarde de arunci şi până acum. Am ajuns la o producţie de peste 1 milion de pungi pe zi. Ca să aveţi un termen de comparaţie, toată vânzarea de pufuleţi din 1995 era 400.000 de pungi pe an pe toată ţara.
Deşi reţeta are la bază câteva ingrediente simple, procesul şi tehnologia din spate sunt puţin mai complicate. E motivul pentru care pufuleţii româneşti "se topesc în gură".
Ce e diferit între snacks şi pufuleţi?
Tehnologia noastră de extrudare.
Asociază străinii pufuleţii cu România?
Da, da. Au ajuns în magazine să se creeze raioane separate de snaks-uri şi de pufuleţi.
Pufuleţii româneşti produşi în Prahova ajung în magazine din 4 continente. Inclusiv în Orientul Mijlociu, America sau Noua Zeelandă.
Şi nu doar Eliodor Apostolescu face România cunoscută lumii, ci şi fiica sa. Alexia a dus pentru prima dată ţara noastră pe podiul la Global Champions, competiţia mondială de echitaţie. Ea a reuşit să se claseze pe primul loc în finală.
Eliodor Apostolescu: Sunt mândru că sunt român! Sunt mândru că am putut face asta!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰