Comisia Europeană a amendat BMW și Volkswagen cu 875 de milioane de euro. Daimler a ”turnat” și a evitat o amendă de 727 de milioane de euro
Comisia Europeană a aplicat joi amenzi în valoare de 502 milioane de euro producătorului german de automobile Volkswagen (VW) şi în valoare de 373 de milioane de euro celor de la BMW, pe care le acuză că au conspirat pentru a limita dezvoltarea tehnologiei de reducere a emisiilor poluante.
Alt gigant auto german, Daimler (Mercedes), care a participat la această înţelegere, dar care a dezvăluit existenţa acesteia, nu a fost sancţionat. Cele trei grupuri au ”încălcat regulile UE referitoare la practici anticoncurenţiale, concentrându-se asupra dezvoltării tehnice în domeniul epurării emisiilor de oxid de azot”, precizează într-un comunicat Comisia. În dosar sunt vizate, de asemenea mărcile de lux Audi şi Porsche - filiale Volkswagen, potrivit news.ro.
Volkswagen, BMW şi Daimler au format un cartel și au conspirat pentru a limita dezvoltarea tehnologiei de reducere a emisiilor poluante
Acest dosar nu are legătură cu scandalul Dieselgate, dezvăluit în 2015, în care Volkswagen - primul producător european - a recunoscut faptul că a trucat motoare pentru a ocoli norme împotriva poluării. Volkswagen, BMW şi Daimler (Mercedes) ”s-au întâlnit în mod frecvent în cadrul unor reuniuni tehnice, pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective (SCR), care elimină emisiile nocive de oxid de azot (NOx) din gazele de eşapament ale maşinilor cu motor diesel, prin injectarea ureii (cunoscută sub numele de AdBlue)”, precizează Comisia.
Daimler a ”turnat” și a evitat o amendă de 727 de milioane de euro
”În cursul acestor reuniuni, timp de peste cinci ani, producătorii de automobile s-au concertat” cu scopul de a nu depolua mai mult decât prevăd reglementările, denunţă CE. Aceste grupuri ”deţineau tehnologia necesară unei reduceri a emisiilor nocive sub nivelul legal prevăzut de normele UE privind emisiile. Însă ele au evitat să-şi facă concurenţă şi nu au folosit întregul potenţial al acestei tehnologii pentru a merge mai departe de nivelul epurării prescris legal”, a denunţat într-o conferinţă de presă comisarul european însărcinat cu Concurenţa Margrethe Vestager. Daimler, care a decis să dezvăluie înţelegerea, a primit o imunitate totală şi a evitat astfel o amendă în valoare de 727 de milioane de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰