Descoperire istorică în Scoția! Fosilele unei noi specii de reptile zburătoare, contemporane cu dinozaurii, au fost găsite în Scoția. Descoperirea este surprinzătoare deoarece "majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China", susțin cercetătorii.

la 06.02.2024, 10:17

Fosilele unei noi specii de reptile zburătoare, găsite în Scoția. Descoperirea i-a lăsat mască pe cercetători: "A fost o surpriză completă" - Muzeul Național de Istorie Londra

O nouă specie de pterozauri care au trăit în urmă cu aproape 170 de milioane de ani a fost descoperită pe insula Skye din Scoția. Profesorul Paul Barrett, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală, a spus că descoperirea noii specii a fost o "surpriză completă", deoarece "majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China".

Reptila înaripată a trăit între 168 și 166 de milioane de ani în urmă, în perioada Jurasicului mijlociu, când dinozaurii cutreierau Pământul.

Grupul de reptile zburătoare a câștigat rapid o distribuție la nivel mondial

"Apariția sa în Jurasicul mijlociu pe teritoriul Regatului Unit a fost o surpriză completă, deoarece majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China. Arată că grupul avansat de reptile zburătoare din care face parte a apărut mai devreme decât am crezut și a câștigat rapid o distribuție aproape la nivel mondial", a explicat Paul Barrett, potrivit Sky News.

Descoperirea este cu atât mai importantă cu cât fosilele de pterozauri din perioada Jurasicului mijlociu sunt foarte rare și în mare parte incomplete, împiedicând încercările cercetătorilor de a înțelege mai multe despre modul în care au evoluat aceste reptile.

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Stiri externe » Fosilele unei noi specii de reptile zburătoare, găsite în Scoția. Descoperirea i-a lăsat mască pe cercetători: "A fost o surpriză completă"