Hashtag-ul ”Je suis Charlie” a devenit viral pe internet după masacru
Atunci când rupi un creion rămâi în mână cu două creioane. Iar un creion poate face mitralierele să tacă. Teroriştii, fie ei şi înarmaţi până în dinţi, nu pot reduce la tăcere o lume întreagă
Atunci când rupi un creion rămâi în mână cu două creioane. Iar un creion poate face mitralierele să tacă. Teroriştii, fie ei şi înarmaţi până în dinţi, nu pot reduce la tăcere o lume întreagă
Caricaturişti din toată lumea au reacţionat la atacul terorist din Franţa, aşa cum ştiu ei mai bine. Au pus mâna pe creioane şi au început să deseneze.
O caricatură cu un terorist care tocmai a pus la pământ un jurnalist a fost distribuită de peste 60.000 de ori pe o reţea de socializare. "El a tras primul" devine sinonim cu "el a desenat primul." Un joc de cuvinte făcut de australianul David Pope.
Atacul de la Charlie Hebdo este văzut ca un atac direct la libertatea presei într-un alt desen. "Jos cu teroarea" este mesajul lansat de un alt caricaturist.
Atacul sângeros de la Charlie Hebdo a fost comparat cu atacul terorist din 11 septembrie 2001. Două creioane au luat locul turnurilor gemene.
Un alt caricaturist le-a amintit teroriştilor că au şi ei armele lor. Care pot fi de multe ori mai puternice decât mitralierele. Iar creionul rupt astăzi va fi înlocuit mâine de altele două.
Un desen în care apar cei patru caricaturişti asasinaţi cu mesajul "mai bine mor în picioare, decât să trăiesc în genunchi" a devenit de asemenea viral.
Toate aceste imagini transmit un singur mesaj. Teroriştii nu pot reduce la tăcere presa. Mai ales când un simplu creion poate opri un glonţ.
"Je suis Charlie" este însă lecţia învăţată pe 7 ianurie. Acest slogan a avut ecou în intreaga lume.
Francezii au fost primii care au lansat hashtagul "je suis Charlie" pe tweeter. La scurt timp, vestea tragică a masacrului de la Charlie Hebdo s-a răspândit în toată lumea, şi sute de mii de oameni au devenit solidari cu francezii.
De la marile publicaţii ale lumii, până la oficiali de stat sau simpli oameni, cu toţi au distribuit mesajul în limba franceză, scris alb pe negru. În doar câteva ore, poza a fost distribuită de peste 140.000 de ori. În scurt timp, imaginea s-a mutat din online, în lumea reală.
Jurnaliştii de la agenţia de ştiri franceză, AFP, s-au fotografiat ţinând în mâini pancarte cu "je suis Chearlie".
Şi postul CBC din Canada a adus un tribut revistei de satiră, dar şi libertăţii de exprimare a presei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰