Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume. E un vis care datează încă din epoca romană
Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană. Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri și ar fi cel mai lung pod suspendat din lume, potrivit CNN, citat de Mediafax.
Există o vorbă populară în italiană - similară cu cea folosită de anglofoni „when hell freezes over” - care se traduce prin „o voi face când podul spre Messina va fi terminat". Visul unui pod care să lege continentul de Sicilia prin strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a înșirat butoaie și lemn pentru a muta 100 de elefanți de război din Cartagina la Roma în anul 252 î.Hr. conform scrierilor lui Pliniu cel Bătrân. De atunci, diverse planuri, inclusiv o idee de a construi un tunel, au apărut și au dispărut.
Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea o deschidere de 3,2 kilometri și ar fi cel mai lung pod suspendat din lume
Acum, marele proiect ingineresc ar putea fi efectiv realizat, datorită unui decret adoptat luna trecută de guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a reînviat un plan avansat ultima dată pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru. În 2006, licitația pentru construirea podului a fost atribuită unui consorțiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild. Când guvernul Berlusconi a căzut în acel an, planurile de construire a podului s-au prăbușit odată cu guvernul său. Următorul prim-ministru, Romano Prodi, a considerat că este o risipă de bani și un risc pentru mediu.
De atunci, diverse guverne au încercat să îl reînvie, iar actuala coaliție de guvernare condusă de Meloni, Salvini și Berlusconi l-a inclus pe lista promisiunilor din campania electorală. Când Salvini a devenit ministru al transporturilor, a făcut din el prioritatea sa, mizând moștenirea sa pe acest pod. WeBuild, care are încă pe hârtie atribuirea licitației, a dat în judecată guvernul pentru încălcarea contractului după ce proiectul a fost pus în pauză, dar rămâne cea mai probabilă companie care va primi din nou lucrarea, în ciuda „manifestărilor de interes din toată lumea, inclusiv din China”, a declarat Salvini pentru Asociația Presei Străine la Roma în martie, când a prezentat planul.
„Cei care au câștigat licitația din 2006 sunt cei care cel mai probabil vor continua cu versiunea finală a proiectului”, a spus el, fără a numi direct WeBuild. Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie. „Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit și actualizat, proiectul poate începe”, a declarat Longo în parlament. „Proiectarea executivă se așteaptă să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi puțin mai mult de șase ani”.
Costul proiectului este de 4,5 miliarde de euro (4,96 miliarde de dolari) doar pentru pod și de 6,75 miliarde de euro (7,4 miliarde de dolari) pentru infrastructura de susținere a acestuia pe ambele părți, care include modernizarea legăturilor rutiere și feroviare, construirea de terminale și efectuarea lucrărilor pregătitoare pe teren și pe fundul mării pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcției, potrivit planului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰