Justiția intră sub capota Renault. Anchetă șoc pentru înșelăciune la motoarele diesel
Parchetul din Paris a deschis o anchetă sub încadrarea de ”înșelăciune” (tromperie-în franceză) legată de nivelul de poluare al motoarelor diesel care echipează modele Renault. Compania nu dezminte ancheta juridică a autoritaților dar consideră că a respectat legea, potrivit informațiilor difuzate la sfârșitul săptămânii.
![](https://img.observatornews.ro/0/2017/1/15/195653/1484488154f42bafd8.webp?w=430&f=2&v=2)
Parchetul din Paris a deschis o anchetă sub încadrarea de ”înșelăciune” (tromperie-în franceză) legată de nivelul de poluare al motoarelor diesel care echipează modele Renault. Compania nu dezminte ancheta juridică a autoritaților dar consideră că a respectat legea, potrivit informațiilor difuzate la sfârșitul săptămânii.
Renault intră în hora ,,Dieselgate”după ce Volkswagen și mai recent Fiat Crysler au fost investigate de autoritățile din Statele Unite pentru falsificarea dispozitivelor antipoluante și inducerea în eroare a consumatorilor.
Potrivit articoleleor din presa franceză sistemul EGR folosit de Renault pentru reducerea nivelului de poluare pe modelele diesel este mai ieftin dar mai puțin performant față de cel al concurenților de la Peugeot-Citroen.
Dosarul a ajuns la Parchet după ce în 2016 Consiliul Concurenței din Franța a investigat mai multe modele de motoare în privința emisiilor poluante.Statul francez, acționar cu 20 la sută în Renault, a avansat concluziile raportului spre procurori.
- Săptămână grea pentru Trump! Mai multe marşuri de protest sunt anunţate înainte de învestitură. PLANUL pus...
- Unul dintre ei este ROMÂN (VIDEO)
- RĂZBOI total între Victoria Beckham şi fostele colege din Spice Girls.Cum vrea nevasta lui David Beckham să...
- Care este Maşina Anului 2025. Printre favorite se numără şi Dacia Duster
- Care este mașina anului în Europa. Dacia Duster s-a clasat pe locul 4
Dacă Renault va fi găsită responsabilă de înșelăciune, amenda poate ajunge la 10 lasută din cifra de afaceri, nivel apreciat de Liberation la 4,5 miliarde euro.
Concluziile anchetei sunt foarte importante și pentru Uzinele Dacia care echipează o serie de modele cu motoare diesel din gama Renault. Mașinile Dacia au o podere apreciabilă în exporturile României și se află pe primul loc al înmatriculărilor pe piața internă.
România nu a cerut daune pentru autovehiculele Volskwagen cu motoare diesel introduse în țară.
DAN CONSTANTIN
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰