Momentul în care nava cargo Ever Given s-a pus în mișcare pe Canalul Suez. Misiunea dificilă prin care a fost deblocată
Echipele de salvare au reușit să readucă luni pe linia de plutire nava cargo gigant care a oprit comerțul global prin Canalul Suez. Astfel s-a pus capăt unei crize care, timp de aproape o săptămână, a blocat una dintre cele mai vitale artere maritime ale lumii, relatează AFP.
![Momentul în care nava cargo Ever Given s-a pus în mișcare pe Canalul Suez. Misiunea dificilă prin care a fost deblocată Momentul în care nava cargo Ever Given s-a pus în mișcare pe Canalul Suez. Misiunea dificilă prin care a fost deblocată](https://img.observatornews.ro/0/2021/3/29/414268/161703076217efb023.webp?w=430&f=2&v=2)
O flotilă de remorchere a reușit să smulgă nava Ever Given de pe malul nisipos al canalului, unde s-a blocat marțea trecută. Inițial s-a spus că a fost blocată de vântul puternic și o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, apoi au apărut relatări în presă despre o eroare umană, nava cargo circulând cu viteză prea mare.
După ce a tras nava complet încărcată, de 220.000 de tone, de lângă malul canalului, echipa de salvare a dus-o către Marele Lac Amar, o întindere largă de apă, la jumătatea distanței dintre capătul nordic și sudic al canalului Suez. Aici nava va fi supusă inspecției tehnice, au spus autoritățile canalului.
Datele prin satelit de la MarineTraffic.com au confirmat că nava se îndepărta de linia țărmului spre centrul canalului. Imaginile difuzate de televiziunile locale arătau că nava se mișcă încet pe canal, relatează AFP.
Obstrucția de pe Canalul Suez a provocat daune de 9 miliarde de dolari pe zi în comerțul global și a tensionat și mai tare lanțurile de aprovizionare deja împovărate de pandemia de coronavirus.
- Nava eşuată în Canalul Suez a fost repusă pe linia de plutire. Traficul pe canal a fost reluat
- Cum au vrut americanii să construiască o alternativă la Canalul Suez, prin Israel, cu 520 de bombe nucleare
- 130.000 de animale din România ar putea muri de foame și sete pe vapoare, în Suez: "Riscă să devină cea mai...
- Zi de foc pentru trupele ucrainene. Peste 260 de atacuri ruseşti, din toate direcţiile, la Pokrovsk
- Cel mai ambiţios proiect al omenirii. Un milionar anonim finanţează crearea primei aşezări umane subacvatice
Nu este clar când traficul prin canal va reveni la normal. Cel puțin 367 de nave, care transportă de la țiței la vite, s-au aglomerat la ambele capete ale canalului, așteptând să treacă.
Firma Refinitiv a estimat că ar putea dura mai mult de 10 zile pentru a se fluidiza traficul. Între timp, zeci de nave au ales ruta alternativă, înconjurând Afria - un ocol de 5.000 de kilometri care adaugă aproximativ două săptămâni călătoriei și costă sute de mii de dolari în plus.
Eliberarea navei s-a produs după ce sisteme speciale de dragare au aspirat nisipul și noroiul de la prova navei și 10 remorchere au împins și au tras vasul timp de cinci zile.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰