Vezi și

Premieră în lumea ştiinţei! Cercetătorii din China au clonat primele maimuţe macaci, prin aceeşi metodă prin care a fost clonată şi celebra oaie Dolly. Descoperirea deschide noi oportunităţi în domeniul ştiinţei, cum ar fi studierea şi înţelegerea bolilor umane, în special a celor erediatare.

Drăgălaşe şi jucăuşe, Hua Hua şi Zhong Zhong, sunt primele două... primate clonate, vreodată, prin tehnica dezvoltată de cercetători în 1996. Născute la Institutul de Neuroştiinţă din Shanghai, maimuţele sunt identice din punct de vedere genetic.

Bai Chunli - preşedintele Academiei Chineze de Ştiinţe:

Acest tip de clonare a unor primate va ajuta la o mai bună studiere a bolilor umane şi a sănătăţii noastre în general. Este o reuşită de importanţă istorică, făcută de oamenii de ştiinţă chinezi.

Tehnica revoluţionară le va permite cercetătorilor, în viitor, să cloneze primate pentru a le folosi în cercetări medicale. În acest fel, oamenii de ştiinţă vor evita testarea pe animale din sălbăticie.

Poo Muming - directorul Institutului de Neuroştiinţe

Clonarea maimuţelor ne va fi de mare ajutor, pe viitor, în studiul afecţiunilor neurologice. Nu are nimic de a face cu clonarea oamenilor, pentru că, ştiu, cu toţii sunteţi preocupaţi de acest lucru.

Maimuţele vor fi folosite în eforturile de combatere a bolilor neurodegenerative, precum Parkinson, sau chiar cancer.

Deşi metoda folosită pentru acest experiment este similara celei prin care a fost clonata Dolly, procesul aduce şi câteva îmbunătăţiri .

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri externe » Primele maimuţe clonate. Cercetătorii au folosit aceeaşi metodă de clonare ca la celebra oaie Dolly