Probleme pentru Amazon. Gigantul, acuzat că și-a păcălit clienții pentru a se abona la serviciul său de streaming
Autoritatea americană din domeniul concurenţei (FTC) a demarat miercuri o acţiune în justiţie împotriva Amazon.com, acuzând cel mai mare retailer online din lume că i-a păcălit pe consumatori să se aboneze la seriviciul plătit Amazon Prime şi că, în mod deliberat, a făcut dificilă renunţarea la acest abonament, transmite Reuters.
În acţiunea demarată la un tribunal din Seattle, unde îşi are sediul central gigantul din domeniul e-commerce, FTC susţine că "Amazon a indus în eroare milioane de consumatori să se aboneze, fără ştiinţa lor, la Amazon Prime", serviciu în cadrul căruia abonaţii plătesc 139 de dolari pe an pentru beneficii precum livrare urgentă gratuită, video streaming şi acces la 100 milioane de melodii. Potrivit FTC, site-ul web al Amazon utilizează, intenţionat, "un design manipulativ, coercitiv sau înşelător al al interfeţei cu utilizatorul pentru a păcăli consumatorii să accepte automat prelungirea abonamentului la Amazon Prime".
În plus, procesul de anulare a abonamentului la serviciul Prime este de asemenea unul dificil de identificat şi necesită mai mulţi paşi, susţine FTC. Autoritatea dezvăluie că în interiorul companiei, procesul de anulare a abonamentului era denumit "Iliada", o referinţă la poemul epic al lui Homer despre războiul troian. Serviciul plătit Amazon Prime are peste 200 de milioane de abonaţi la nivel mondial.
Aceasta este a treia acţiune demarată de FTC împotriva Amazon în ultimele săptămâni. Compania a acceptat să plătească 30,8 milioane de dolari pentru a soluţiona acuzaţiile că nu a şters datele cu privire la copii colectate de speakere-le Alexa şi că soneriile şi camerele sale Ring i-au spionat în mod ilegal pe utilizatori. Amazon a respins acuzaţiile formulate de FTC dar a fost de acord să încheie acorduri amiabile pentru a pune capăt acţiunilor în justiţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰