Video

Suma uriașă pentru care au fost vândute la licitație avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu

De Redactia Observator.
Publicat: 28.05.2021, 11:06.
Actualizat: 28.05.2021, 11:16

Avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu s-au vândut, seara trecută, la licitaţie. Primul avion de pasageri cu reacţie produs vreodată în România a fost vândut cu peste 100.000 de euro. Preţul de pornire al avionului a fost de 25.000 de euro. Şi limuzina fostului preşedinte s-a vândut la preţ bun, 95.000 de euro a plătit cel care şi-a dorit-o în colecţie. Aici, preţul de pornire fusese de 4.000 de euro. 

Rombac ''Super One-Eleven'' este considerat o bijuterie a industriei aeronautice locale. Prin lansarea acestui avion, fostul dictator Nicolae Ceaușescu a dorit o încununare a independenței industriei românești. Aparatul a fost scos la licitație pe 27 mai, de Artmark, pentru prețul de pornire de doar 25.000 de euro.

ROMBAC 1-11 (sau Rombac One-Eleven) este primul avion de pasageri cu reacție produs în România. A fost construit la Întreprinderea de Avioane București, după licența avionului englez mediu curier BAC 1-11⁠, avion proiectat la începutul anilor ’60 și produs între anii 1963-1982 de compania British Aircraft Corporation.

Avionul "oficial" al lui Nicolae Ceauşescu

Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 avut loc un an mai târziu, în ianuarie 1983, pe ruta București-Timișoara, iar prima cursă externă a acestui aparat a fost efectuată în martie același an pe ruta București-Londra. Astfel, România devenea primul stat comunist din lume, exceptând URSS, care producea un avion de pasageri cu reacție, motoarele fiind fabricate în țara noastră la uzinele Aerofina și Turbomecanica, sub licență Rolls Royce.

Avionul „Super One-Eleven” a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu timp de 4 ani, între 1986 și 1989. Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS.

Deşi a fost exploatat ani buni, chiar şi în zone de zbor dificile, niciun aparat construit la comanda lui Nicolae Ceaușescu nu s-a prăbuşit şi niciun pasager nu a murit la bord. De-a lungul istoriei aviației mondiale, există foarte puține tipuri de aeronavă care să aibă cifra zero în dreptul accidentelor mortale.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.

PARTENERI
Cine sunt și cum arată nașii lui Josephine Ana, fiica Ginei Pistol și a lui Smiley. Evenimentul a strâns toată crema vedetelor / FOTO
spynews.ro
ONG-ist oprit în trafic de politiștii de la Rutieră. Ce a urmat „e ceva unic„
libertatea.ro
Candidatul pentru functia de Avocatul Poporului s-a pensionat la 49 de ani. Primeste o pensie de peste 10.000 de lei
Ziare.com
Horoscopul zilei de 24 iunie 2021. Capricornii își îndreaptă atenția către viața personală. Află ce îți rezervă astrele
CaTine.ro
Câți bani face un cerșetor în România în doar 3 ore! Polițiștii care i-au numărat banii au rămas fără cuvinte! Suma este enormă
gandul.ro
Motivul pentru care Ilie Năstase o sfătuiește pe Simona Halep să nu rateze Wimbledonul | EXCLUSIV
prosport.ro
Cum arata cel cu care Narcisa a ajuns sa se casatoreasca la numai 14 ani: Eu sunt de etnie. La noi a fost dragoste adevarata...
redactia.ro
Thalia, fotografie rara alături de cel mai important membru al familiei sale. Putini au avut ocazia sa o vadă asa
tvhappy.ro
„Tun” colosal dat de Ion Țiriac » A pus mâna pe 15 milioane de euro
GSP
Noua divizare economică a lumii! Vaccinarea cea mai nouă armă a economiilor bogate
money.ro
Detalii de ultimă oră despre starea lui Michael Schumacher: „Îl văd de două ori pe lună! Nu îl las în pace!”
as.ro
Anamaria Prodan, conversații în miez de noapte cu Laurențiu Reghecampf. Ce mail-uri și-au trimis cei doi, în plin scandal de divorț
as.ro