Video Digitalizarea României: avantaje, bariere şi oportunităţi
Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, vorbeşte, astăzi, în cadrul rubricii IQ Financiar, despre digitalizarea României: oportunităţi si bariere.
Românii au o impresie bună despre acest studiu recent. 59% dintre români consideră digitalizarea benefică, utilă, deoarece le ușusrează viața și că are un impact pozitiv asupra calități acesteia. Problema este că avem și niște bariere, temeri și rezistenţe atât pe componenta de utilizatori din sectorul privat, cât și pe componenta publică.
60% au exprimat această temere că ar putea facilita supravegherea populației de către guvern sau că 57% sunt îngijorați de modul în care datele personale sunt utilizate de către marile companii tehnologice. Este foarte clar că rezistența și folosirea serviciilor publice digitale va avea suces doar dacă se asigură măsură de protecție a datelor și apoi de comunicare și garantare a ceea ce privește utilizarea acestor date, deoarece, în caz contrar oameni vor avea această rezistență în a folosi serviciile digitale.
Programul de Guvernare pentru următorii 3 ani spune de 129 de ori cuvântul digitalizare. Declarativ, digitalizarea este peste tot, însă în ciuda acestui fapt, România se află la coada clasamentului european pentru digitalizare.
Barierele în sectorul public sunt: lipsa competențelor de digitalizare (autoritățile trebuie să atragă oameni competitivi performanți din privat care să facă toate acestea la o calitate înaltă), pregătirea anagajaților din sectorul public este insuficientă în acest domeniu sau corupția.
Utilizarea platformelor digitale publice este dificilă pentru mulți cetățeni. 51% dinte români nu le accesează, 25% declară că le este teamă că datele lor pot fi furate, iar 20% afirmă că întâmpină probleme tehnice.
Protecția datelor, comunicarea în cea ce privește folosirea lor și platforme care să funcționeze fără probleme tehnice. Toate aceste sunt esențiale pentru a putea depăși aceste bariere, inclusiv competențele și autoritatea care se acordă anumitor instituții.
Există și o rezistență în privat, pentru că oamenii folosesc tehnologia și telefoanele mai mult pentru scializare și divertisment sau să urmărească video, apoi urmează serviciile bancare și utilități, dar partea de educație digitală în România mai puțin. Aceasta este foarte accesibilă și poate să fie folosită mai mult.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰