Antena Meniu Search
x

Agentiile de publicitate ataca ordonanta care combate evaziunea fiscala din domeniu

O ordonanta prin care Guvernul Ponta a decis sa combata evaziunea fiscala din audiovizual este atacata de interese obscure

Vezi și

Jurnalistii de la Enational publica documente exclusive conform carora presiunile vizeaza introducerea intermediarilor intre televiziuni si beneficiarii finali. De ce? Pentru acces la banii din contracte.

Reactia publicitarilor vine dupa ce Guvernul a scos agentiile din circuitul banilor obtinuti din contractele de publicitate. Dupa o ordonanta de urgenta data acum cateva saptamani, agentiilor li s-au restrans drepturile. Mjilocesc relatia dintre televiziuni si beneficiari, dar mai au o cota parte din contracte. Agentiilor li s-au luat astfel, calitatea de intermediar si le sunt platite numai serviciile de consultanta.

International Advertising Association a incercat sa reintroduca in lege agentiile ca mijlocitor, prin presiuni facute in Parlament. La Camera Deputatilor a fost un esec, si acum au pregatit un alt document pentru senatori. Potrivit Enational, publicitarii incerca sa aiba mai multe intalniri cu parlamentarii si au contactat deja o agentie de lobby, care sa-i reprezinte in lupta cu Parlamentul si Guvernul, sa sesizeze Curtea Constitutionala si Consiliul Concurentei, pentru, ca, in final, sa ceara reexaminarea la Presedintie a ordonatei. Au nevoie insa de 40.000 de euro, cat ar fi cerut firma care le face strategia pentru intilnirile cu parlamentarii, spun aceleasi surse.

Jurnalistii de la Enational scriu ca "rechinii" care vor sa schimbe legea au intrat deja in vizorul procurorilor. Reprezentantii unor agentii de publicitate si ai unor televiziuni au fost acuzati ca incearca sa falsifice mai multe contracte, antedatandu-le, pentru a scapa de efectele ordonatei date de Ponta.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri politice » Agentiile de publicitate ataca ordonanta care combate evaziunea fiscala din domeniu