Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Acte necesare la dosarul de pensie pe caz de boală. Unde se depune

Mii de români se pensionează anual pe caz de boală, iar cei mai mulţi dintre ei au de înfruntat elemente grele ale birocraţiei româneşti înainte de a obţine pensionarea respectivă.

de Redactia Observator

la 29.08.2023 , 09:06

Mii de români solicită, anual, pensionarea pe caz de boală Mii de români solicită, anual, pensionarea pe caz de boală - Profimedia
  • Mii de români solicită, anual, pensionarea pe caz de boală.

Numărul de pensionari din România este în continuă creştere. Dacă cei mai mulţi dintre români se pensionează pentru că au atins vârsta necesară şi îndeplinesc condiţiile de pensionare, există şi români care se văd nevoiţi să se pensioneze pe caz de boală.

Şi, pentru că birocraţia din România continuă să fie o mare problemă, românii care trebuie să se pensioneze pe caz de boală au de alergat mult şi bine pe la instituţiile statului, chiar dacă vorbim, evident, de persoane care au afecţiuni ce le împiedică să mai depună efort într-un fel sau altul.

Procedura de pensionare pe caz de boală în România 

Articolul continuă după reclamă

În principiu, pentru a obţine pensionarea pe caz de boală, primul pas pe care trebuie să-l faceţi este să depuneţi o cerere la Casa Judeţeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii. Evident, cererea respectivă ar urma să fie însoţită de mai multe documente care să ateste starea de fapt. 

Pe acelaşi subiect

Mai departe, autorităţile ar trebui să stabilească o comisie care să verifice dacă documentele respective sunt veridice şi suficiente şi dacă, într-adevăr, se impune ca solicitantul să fie pensionat pe caz de boală.

Lista de acte necesare la dosarul de pensionare pe caz de boală

Ca de fiecare dată şi în cazul pensionării pe caz de boală vorbim despre un dosar plin cu acte necesare de a fi prezentate în faţa autorităţilor. Începem în mod clasic, cu cererea tip pentru solicitarea pensionării pe caz de boală şi cu cartea de identitate şi certificatul de naştere.

Continuăm cu carnetul de muncă, carnetul de muncă pentru membrii CAP, acte privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, actele de stare civilă, livretul militar, diplomă de absolvire a învăţământului universitar, adeverinţă din care să rezulte perioada studiilor, adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent, adeverinţă privind condiţiile de muncă deosebite sau speciale, etc.

Şi, ca să fiţi pregătiţi pentru orice, se recomandă să aveţi şi copii după actele respective, chiar dacă acestea nu sunt solicitate.

Dosarul se depune la Casa de Pensii

Dosarul cu documentele prin care se solicită pensionarea pe caz de boală se depune, în mod normal, la Casa Judeţeană de Pensii sau la Casa Naţională de Pensii. Mai departe, totul depinde de o comisie întocmită de autorităţi, comisie condusă de un medic specialist în boala pentru care se solicită pensionarea.

Există posibilitatea ca, în funcţie de dizabilitatea pentru care se solicită pensionarea pe caz de boală, medicul expert să nu fie de acord cu pensionarea pe caz de boală şi să acorde încă un răgaz pentru recuperarea persoanei, respectiv pentru prelungirea unui eventual concediu medical.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » Acte necesare la dosarul de pensie pe caz de boală. Unde se depune