Autoritățile vor să construiască canalul Dunăre-București, în doar 5 ani
Vom merge din Bucureşti până la Viena cu vaporul, pe Dunăre! Este promisiunea măreaţă a autorităţilor, care vor să termine în cinci ani canalul Dunăre-Bucureşti, un proiect abandonat trei decenii.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Vom merge din Bucureşti până la Viena cu vaporul, pe Dunăre! Este promisiunea măreaţă a autorităţilor, care vor să termine în cinci ani canalul Dunăre-Bucureşti, un proiect abandonat trei decenii.
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, instituţie desemnată să se ocupe de marile proiecte ale României, tocmai a publicat studiul de fundamentare pentru Canalul Dunăre - Bucureşti, început de Nicolae Ceauşescu înainte de Revoluţie.
Canalul va fi proiectat şi construit în Parteneriat Public Privat şi va costa, în total, 6,71 miliarde de lei. Pe hârtie, promisiunile sună bine.
În primul rând, Capitala va fi legată de Dunăre, iar bucureştenii vor putea merge în croaziere până în Deltă sau chiar până la Viena. Deci, canalul va putea fi folosit în scop turistic şi de agrement. Dar şi transportul de mărfuri poate avea de câştigat, pentru că vasele ar ajunge direct în Bucureşti.
În plus, canalul ar asigura o mai bună irigare a câmpurilor agricole din zonă. Hidrocentralele din nodurile hidrotehnice vor produce mai multă energie electrică, iar riscul de inundaţii ar fi mai mic.
Problema este, ca la orice proiect românesc, durata de la vis la realitate. Teoretic, canalul Dunăre-Bucureşti va fi gata abia peste 5 ani. Practic, termenul s-ar putea prelungi şi mai mult, dacă ne gândim la cel mai nou record al autorităţilor.
A fost nevoie de patru ani pentru finalizarea unei porţiuni de 3,3 kilometri de autostradă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰