Antena Meniu Search
x

Barierele la trecerile de cale ferată ar putea salva vieți, dar nu sunt în planul CFR Infrastructură

Tragedia de la Brăila readuce în discuţie o problemă gravă a infrastructurii feroviare din România. Lipsa barierelor.

Vezi și

Tragedia de la Brăila readuce în discuţie o problemă gravă a infrastructurii feroviare din România. Lipsa barierelor. Sunt peste 3.000 de treceri de cale ferată echipate doar cu semnale acustice şi luminoase şi crucea Sfântului Andrei. Deşi instalarea barierelor ar reduce considerabil numărul accidentelor, CFR Infrastructură nu are în plan îmbunătăţirea acestor treceri, devenite adevărate capcane ale morţii. Ieri, doi soţi au murit după ce au fost spulberaţi de un tren în viteză. 

Gestul inconştient al şoferului nu ar fi fost posibil dacă trecerea de cale ferată ar fi fost dotată cu barieră. În lipsa ei, bărbatul a accelerat către propria moarte. Este doar ultimul dintr-un lung şir de tragedii produse acolo.

Şoferii care merg pe acest drum în fiecare zi sunt de aceeaşi părere. E nevoie de bariere, mai ales că trecerea este amplasată într-o intersecţie care face legătura cu şoseaua de centură a Brăilei.

După moartea celor doi soţi, şoferii par mai atenţi, dar pietonii ignoră semnalele.

Lipsa barierelor nu este o problemă doar în Brăila. Ci în întraga ţară.

Gabriel Pupăză: "In ultimul an, numarul accidentelor la nivel cu calea ferata a crescut semnificativ, pentru ca foarte multi soferi nu se asigura corespunzator. O parte din vina o au si autoritatile, pentru ca nu au instalat bariere semaforizate la fiecare trecerela nivel cu calea fereata."

În luna august a anului trecut, după ce o tragedie asemănătoare s-a petrecut în Bistriţa Năsăud, reporterii Observator au cerut o situaţie a infrastructurii feroviare.

Atunci, erau 3493 de treceri de cale ferată semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei şi cu semnale acustice şi luminoase. Situaţia nu s-a îmbunătăţit, deşi oficialii care s-au perindat prin Ministerul Transporturilor au făcut promisiuni în acest sens.

Rodrigo Maxim, preşedinte al Sindicatului pentru Unitatea Salariaţilor CFR: "Situatia nu am exact, dar nu prea s-au facut modernizari la trecerile cu bariere. Calea ferata a fost abandonata, mai ales in ultima perioada, total."

Conducerea companiei feroviare nu are în plan modernizarea acestor treceri, spun liderii sindicali, din lipsă de fonduri.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » Barierele la trecerile de cale ferată ar putea salva vieți, dar nu sunt în planul CFR Infrastructură