Antena Meniu Search
x

UPDATE! Contractul cu Bechtel, cel mai pagubos contract din istoria Romaniei

Cel mai pagubos contract din istoria Romaniei a luat sfarsit. Guvernul a reziliat contractul cu Bechtel dupa aproape zece ani. Iar americanii nu au plecat cu mana goala. Au primit despagubiri de 37 de milioane de euro de la statul roman

la 30.05.2013, 21:58
Vezi și

Autostrada Transilvania pe care lucrau americanii de la Bechtel a ajuns un santier parasit. Se termina brusc la Gilau. Traversele si buruienile sunt singurele care arata ca n-a mai calcat picior de om de foarte multa vreme. Cainii sunt cei care se plimba pe traseul autostrazii, in loc de TIR-uri si masini.

Potrivit contractului semnat in 2003, compania Bechtel ar fi trebuit sa construiasca 415 kilometri de autostrada, intre Brasov si Bors. Lucrarea ar fi trebuit sa fie gata in 2012 si ar fi trebuit sa coste in total 2,3 miliarde de euro. Americanii au facut doar 52 de kilometri intre Campia Turzii si Gilau si au inceput tronsonul Suplacu de Barcau-Bors pe care l-au parasit inainte sa fie gata. De celelalte sase tronsoane nici nu s-au atins, iar Guvernul le-a luat 2011 in subordinea sa. Dupa 10 ani, contractul cu Bechtel a fost in totalitate reziliat. “Motivul pentru care am luat decizia economica a rezilierii a fost tocmai ca, in acel sistem, in care se ajungea la preturi exorbitante ca autostrada finantata de la bugetul de stat, nu ar fi avut nici un viitor”, a declarat Dan Sova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructura.

Pentru reziliere, platim 37,2 milioane de euro la care se adauga datorii de 50 de milioane de euro. In total, in cei 10 ani, am platit 1,5 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostrada. Cu acesti bani, am fi putut construi de patru ori mai mult. “Daca exista mai multa minte si mai multa buna-credinta, puteam demult sa avem reziliat acest contract si puteam sa bagam deja pe finantare europeana pentru ca avem nevoie de autostrada in Transilvania”, a explcat si premierul Victor Ponta.

Executivul are acum de gand sa scoata cele sapte tronsoane ale Autostrazii Transilvania la licitatie pentru a le construi in parteneriat public-privat.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri sociale » UPDATE! Contractul cu Bechtel, cel mai pagubos contract din istoria Romaniei